Arkiver

Content Ad SpaceSponsoreret indhold

Gennemsigtighed i køb af bilindpakning

Bilindpakning eller bildekoration har i mange år været en populær måde at brande sin virksomhed på. Erhvervsbiler fylder meget i trafikken og via indpakning af firmabilerne har man på en nem måde kunne eksponere sit brand, sit telefonnummer og website i trafikken og på parkeringspladser. I forhold til andre rullende reklameformer som taxareklamer og reklamer på busser kan bilindpakning af erhvervsbiler være et billigt alternativt.

 

Processen ved en bilindpakning begynder med at man allerede har et grafisk oplæg eller får udarbejdet et grafisk oplæg ved ifm. bilindpakningen. Bilen indleveres dernæst og får lov at stå natten over så den opnår den korrekte temperatur. Selve indpakningen tager typisk en arbejdsdag hvor den helt nyvaskede bil nænsomt pakkes ind. Dernæst skal bilen hvile igen en nats tid så folien rigtigt sætter sig dernæst kan man hente sin bil.

 

Markedet for bilindpakninger har i flere år været temmelig uoverskueligt og besværligt. Nogle udbydere har budt ind med folier af meget ringe kvalitet og andre leverancen har manglet gennemsigtighed i leverancer og biler.

 

Prodesign har lanceret en webshop og konfigurator til bilindpakning hvor det er nemt at vælge hvilke elementer af biler der skal pakkes ind og hvilken folie der skal indvendes.

 

Brian Henriksen, ejer af Prodesign udtaler; “Vi har længe oplevet, at kunderne ikke er helt klar over, hvad en indpakning egentlig er, hvad de får for pengene, og hvad de som minimum bør vide om indpakning af biler. Mange kunder ringer lidt rundt, spørger efter en pris på at få deres bil pakket ind i hvid folie. Efter 10 opkald til forskellige firmaer, har de ofte priser fra alt mellem 6000 og 18000 for en helfoliering af deres bil. Kunden forholder sig ofte kun til prisen, og spørger meget sjældent ind til fremgangsmåden med indpakningen, hvilke montører der laver deres bil, og ikke mindst, til materialerne man vil pakke deres bil ind i. Vi som professionelle i mere end 20 år, ved hvad hvor meget materialerne betyder, næsten lige så meget som de montører der laver bilen. Kunden kan ikke se forskel på, om firmaet bruger den dyre folie til ca. 4-5000 pr. bil, eller den billige folie som kan købes til under 1500,- pr. bil. Men slutresultatet efter eks. 3 år, kan med den billige folie være, at man slet ikke kan få folien af sin bil igen, måske går den i 1000 stykker når du hiver i den, måske bliver alt limen siddende tilbage, måske er der også skæremærker i bilen, som er begyndt at ruste.

På vores nye webshop, kan alle se priserne på indpakning af biler, udstyr, og tilbehør. Man kan se hvilke materialer vi bruger, læse lidt om hvad en indpakning er, og hvor længe den holder. Kunderne har meget nemmere ved at se hvad de køber, og hvem de køber af, det giver dem en tryghed om, at deres bil altid er i gode hænder hos os.”

Lidt om Prodesign:

Prodesign har mere end 20 års erfaring med visuel identitet og alle former for reklametryk. I sortimentet er blandt andet lysskilte, facadeskilte, bilindpakning samt solfilm

Skriv et svar