Kom i den rigtige ferieform

Kom i den rigtige ferieform

Selvom man selvfølgelig altid kan trænge til ferie, så er der ofte endnu mere behov for det, hvis man har knoklet lidt ekstra i en periode. For mange er det vigtigt at være i ferieform, når man tager afsted, og derfor kræver det måske også noget ekstra motion op til afgang. Vi kigger på, hvordan

Selvom man selvfølgelig altid kan trænge til ferie, så er der ofte endnu mere behov for det, hvis man har knoklet lidt ekstra i en periode. For mange er det vigtigt at være i ferieform, når man tager afsted, og derfor kræver det måske også noget ekstra motion op til afgang. Vi kigger på, hvordan du kommer i god ferieform.

Bliver man for fanatisk omkring kost og motion, så gavner det sjældent ret meget. Det betyder nemlig ofte, at man knækker halsen, og så går man måske netop bare tilbage til de gamle, dårlige vaner med ringe kost og ingen motion. Derfor er det vigtigt at sætte realistiske mål og nyde at træne og leve sundere.

Det hele starter måske med, at man finder den rigtige motionsform. Mange er vilde med at stå på crosstrainere, fordi det er en nem måde at forbrænde en masse kalorier. Man får samtidig hele kroppen med, fordi man bruger ben og arme, og faktisk trænes ryggen også lidt undervejs. Find en crosstrainer her og kom godt i gang med sommertræningen før ferien.

Når formen er klaret, skal destinationen findes, og her vælger mange Grækenland. Det skyldes blandt andet, at priserne er rigtig små, men at kvaliteten bestemt ikke er derefter. Grækenland er nemlig et ægte ferieparadis for rigtig mange danskere. Følg linket her og læs om rejser til Grækenland.

Spis varieret

Vi kaster et hurtigt blik på kosten, som ifølge eksperter betyder den klart største del, hvis man skal i god form og tabe fedt. Kosten er nemlig den klart nemmeste måde at gøre en stor forskel, fordi det er her, kalorierne kommer ind. Derfor er det vigtigt at have et seriøst blik på, hvad og hvor meget man spiser, hvis man ønsker at komme i ferieform.

Når man skal tabe sig, er det nemmest at skære ned i kalorierne. Selvfølgelig betyder træningen også meget, hvilket vi kommer ind på om lidt, men kosten er der, hvor det hele starter. Hvis du har problemer med at blive mæt, når du spiser sundt, så kig efter meget proteinholdige alternativer. Det kan eksempelvis være en masse kylling eller fisk, men det kan bestemt også være kikærter, bønner eller andre lækre grøntsager.

Disse kan selvfølgelig varieres, og de kan laves i salater, som måske gør dem mere spændende. Man kan med fordel forsøge at gøre maden lækker, så man ikke hurtigt kører død i den.

Træn godt

Træningen er naturligvis også et vigtigt element, hvis man skal i form. Som nævnt ovenfor så er crosstraineren et godt alternativ, og herudover er det vigtigt, at man ved lidt om, hvad der virker. Det giver sjældent ret meget at gå på et løbebånd i en time, eller når man bruger maskinerne med meget lav intensitet. Det er derimod en kæmpe fordel, hvis man sørger for at køre sig selv igennem, når man er der. Det sætter også gang i forbrændingen ud på resten af døgnet, og man vil komme til at tabe sig langt mere sådan.

redaktionen
ADMINISTRATOR
PROFILE

Posts Carousel

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked with *

Cancel reply

Latest Posts

Top Authors

Most Commented

Featured Videos