Edukarma hjælper studerende med de rigtige studievalg

Egne erfaringer med studierådgivning og karrierevejledning, og udfordringer omkring det samme, var med til at kickstarte processen omkring Edukarma.

“Vi ville lave en platform hvor studerende fra ungdomsuddannelser nemt kunne kommunikere med studerende fra videregående uddannelser og dermed blive sikrere på deres valg af uddannelse.”, uddyber Peter Jørgensen til Trendsonline.dk og fortsætter. tweet

“En platform hvor studerende både fra ungdomsuddannelser og videregående uddannelser kan gå i dialog med virksomheder og kompetenceafklare hvad det kræves for at blive ansat efter afsluttet uddannelse. Kort sagt udsprang ideen på baggrund af en række behov som vi oplevede og som var en fællesnævner for mange studerende.” tweet

EduKarma bliver en studie- og karriereplatform for studerende på ungdomsuddannelser og videregående uddannelser. Studerende på ungdomsuddannelser kan med betaversionen komme i dialog med studerende fra de videregående uddannelser og på den måde blive mere sikre på deres studievalg. Studerende fra videregående uddannelser kan med Edukarma komme i dialog med virksomheder og følge medarbejdere der blogger om deres dagligdag. På den måde giver det studerende en dybere indsigt og en mulighed for, at blive mere sikre inden de træffere deres karrierevalg.

Når founderteamet skal sammensættes, er der flere veje at gå og ofte opstår startup founderteamet gennem studiekammerater eller kollegaer. For Peter Jørgensen gik jagten på den rigtige co-founder gennem LinkedIn, der viste sig som et uundværligt redskab til netop dét at finde medlemmerne af founderteamet. Peter fortæller:

“Peter søgte co-founders via linkedin til projektet og havde møde med en række potentielle kandidater, hvor der opstod god kemi i mellem Oliver Fjellvang (CFO) og jeg. Senere stødte hans bror Mattias Fjellvang til som udvikler og CTO. Dette udgør i dag basen for founding team.”, siger Peter Jørgensen til Trendsonline.dk tweet

Tidsplaner kan have en tendens til at blive rykket, og som startup er der let en tendens til at blive overambitiøs og en risiko for at glemme fokus.

“Vi bruger Podio’s system som vi har fået sponsoreret, stort tak til Podio, til at holde styr på alle målsætninger. Der dumper konstant nye projekter ned i skødet på en – men lige pt. er fokus på EduKarmas onlinelancering og markedsstrategi.” tweet

“Vi taler med kunderne, som er studerende, studievejledere, karrierevejledere, virksomheder og skoler, og sørger for at vi med vores beta version adresserer hvad vi ser, som de største behov – senere bygger vi flere lag og øger kompleksiteten på siden”, siger Peter Jørgensen. tweet

EduKarmas forretningsmodel bygger på freemium, hvor virksomheder opretter en profil på platformen og derefter kan vælge at opgradere til en premium løsning, der i højere grad understøtter deres markedsførings- og rekrutteringsaktiviteter. Ydermere, tjener Edukarma penge på sponsorater, hvor virksomheder bliver profileret gennem deres foredragsturne på landets ungdoms- og videregående uddannelser.

Der er ikke mange dage til d. 1 november hvor Edukarma bliver lanceret i beta, og det fylder rigtig meget oppe i hovederne på founderne lige nu. Trendsonline.dk byder velkommen til endnu et startup og håber på, at de får succes og skaber vækst til Danmark. Vi holder skarpt øje med dem og vender tilbage, når der er nyt.

Skrevet af

Læs også

Top