Ny dansk startup bobler af glæde

Når man ser en solnedgang på den anden side af jorden, mere præcist Australien, så kan man ikke lade vær med at boble af glæde. Stifteren af Boblr, en ny start-up der giver virksomheder de bedste kreative kræfter på en nem og organiseret måde, Malene Sihm Vejlsgaard var blandt kænguruer, med Freeconomy i hånden og sin mand og børn ved hendes side da ideen til Boblr, hurtigere og hurtigere begyndte at forme sig. Hun havde længe gået med tankerne om at skabe en bro mellem kreativitet, innovation og de stærkeste kreative i verden. Men det var kun strø tanker.

Malene stifteren bag Boblr.com er klar til eventyret

Trendsonline.dk har gennem Linkedin arrangeret et interview, for at høre mere om eventyret der kun lige er startet.

Trendsonline.dk: Hvordan fik du ideen og hvor så du en mulighed i det nuværende marked?
Boblr.com:
Jeg har arbejdet i den kreative branche i 18 år. Så jeg kender den ind og ud. De seneste år var jeg direktør for et større bureau, Kontrapunkt. I min tid i den kreative branche har jeg med tiden set, at indtjeningen i værdikæden har flyttet sig til produktionen frem for det kreative. Det var her jeg så en mulighed. Jeg ville skabe et univers hvor man som stor virksomhed nemt kunne komme i kontakt med de bedste kreative talenter verden over. Da jeg kom hjem fra Australien søgte jeg rundt på nettet og fandt frem til Innocentive.com, der har udspring fra medicinalbranchen, men her har jeg fået en masse inspiration til konceptet.

Trendsonline.dk: Kan du fortælle lidt mere om hvad virksomheden specifikt får?
Boblr.com:
De virksomheder der lægger opgaver ind på Boblr, får mig som konsulent til at finde den eller de rigtige briefs og sikrer at det er den rigtige opgave, som løses. De kreative kommer med forslag til hvordan opgaven skal løses. Jeg kan også deltage i at screene og vurdere at det matcher den enkeltes virksomheds behov. Jeg styrer desuden alt med overførsel af rettigheder på materialet, så det behøver virksomheden ikke tænke på.

Trendsonline.dk: Hvordan er du blevet modtaget af de store brands som Dong Energy og Magasin:
Boblr.com:
Min største aha oplevelse har været, at de store virksomheder er så visionære og igen får lyst til innovation og kreativitet. De står næsten i kø i øjeblikket og jeg rejser land og rige rundt. Først er jeg i Norge, Spanien og England, så er jeg i Århus, videre til Kolding og tilbage til København. Alle jeg snakker med vil høre mere om Boblr og det får mig til at tro på idéen, for der er virkelig et behov.

Trendsonline.dk: Hvornår gik du live med Boblr?
Boblr.com:
Vi gik live med Boblr den 12. august. Siden der har der været fuld fart frem og jeg rejser meget rundt for at besøge så mange virksomheder som overhovedet muligt. Desuden får jeg allerede en del henvendelser fra udlandet om spændende projekter hvor virksomheden mangler det helt rigtige talent til at løse opgaven. Samtidig kommer der flere og flere talenter og tilmelder sig og dette viser at der er et behov også fra den side.

Trendsonline.dk: Hvordan er forretningsmodellen?
Boblr.com:
Modellen er skruet sådan sammen at virksomhederne betaler et engangsbeløb på 3.000 euro for at ligge på siden, og blive promoveret i vores talentnetværk. Virksomheden fastlægger selv hvor stor belønning der skal være for den person der løser opgaven, men det figurerer altid af projektbeskrivelsen. Når opgaven er løst og afleveret får jeg en afsluttende provision på 15 % af belønningen.

Trendsonline.dk: Hvordan tror du Boblr ser ud på kort sigt og lang sigt?
Boblr.com:
På kort sigt gælder det om at få opbygget en stor kendskabsgrad til Boblr overfor de kreative. Dette er en længere proces. Men her samarbejder jeg med skoler, bruger mit internationale netværk i den kreative branche og selvfølgelig bruger jeg også de sociale medier. Ang. virksomhederne så skal det nok komme, som jeg fortalte om tidligere så er de meget positive overfor Boblr og ser det som et spændende tiltag. Og der er mange muligheder også på længere sigt, og jeg har nogle idéer og tanker. Jeg håber på at vi med Boblr kan skabe et community for de bedste kreative i verden. Et sted hvor de selv kan fremviser diplomer og have en portfolio. Ja, Boblr skal være siden hvor man spotter kreative boblere.

Solen er nu ved at gå ned her i Danmark og man kan mærke idéerne stadig bobler i det sjællandske hos Malene. Trendsonline.dk kan næsten ikke lade være med at blive grebet af stemningen, for hos Trendsonline.dk elsker vi også kreativitet, innovation og start-ups.

www.boblr.com

Skrevet af

Læs også

Top