Hvem brugte 8 millioner på Adwords i juni 2010?

Hvad bruger de store brands på Google Adwords. Millioner af dollars ryger ned i Google store pengekasse hvor eneste dag. Men hvem er de store forbrugere og hvor meget bruger de faktisk. Trendsonline.dk har fundet en historie på nettet der refererer til et internt dokument, der fortæller præcis dette.


AdAge et Amerikansk blad om Reklamebranchen i verden har fået fat i et internt dokument der belyser hvem der var de helst store købere af Google Adwords i juni 2010. På første pladsen ligger AT&T Mobility med hele 8,08 millioner dollars for en måned, dette skyldes lanceringen af iPhone 4, hvor der blev sat alle sejl ind for at markedsføre denne, også gennem Google Adwords. Lidt overraskende eller ikke hvis man kigger på de udfordringer som BP havde i månederne før så ligger BP med 3,59 millioner i forbrug i top ti placeringen.

Dokumentet giver ikke en fuld gennemsigtighed i forhold til hvilke brands der køber Google Adwords. For det ses tit at det er andre organisationer der står for købet af Adwords kampagnen frem for det enkelte brand selv. Som eksempel kan nævnes Disney der pt. er i gang med en global marketing kampagne for ToyStory 3, men deres budget i juni var under 500.000 dollars. Det er nok ikke særlig sandsynligt at de ikke har brugt mere end 500.000 dollars juni månede, mens de i det generelle marketing mix har brugt mange millioner dollars.

Nedenfor er top 10 listen på Google Adwords annoncer for juli 2010

Det er vigtigt at pointere at flertallet af virksomhederne på top 10 listen er virksomheder der skaber deres indtjening gennem søgemaskinemarketing (SEM)

AT&T Mobility – 8,08
Apollo Group – 6,67
Expedi – 5,95
Amazon – 5,85
eBay – 4,25
BP – 3,59
Hotels.com – 3,30
JC Penney – 2,46
Living Social – 2,29
ADT Secrurity – 2,19

Hele rapporten kan ses på følgende link på Adage hjemmeside

Skrevet af

Læs også

Top