Arkiver

Nyheder

Timetri.be – Webtjeneste der får Usian Bolt til at løfte øjenbrynene

Der bliver skrevet en del om Geekhouse i øjeblikket, med god grund, for der er det ene spændende projekt efter det andet i huset. Anders Skovsgaard som vi tidligere har interviewet vedr. hans webtjeneste Hackavoid og Sebastian Brandes, der de sidste mange måneder har rodet med Mivando.com er på banen igen med et nyt projekt. De har på rekord tid hen over nogle lune frikadeller og nogle gode øl fra det lokale bryghus lavet en smart webtjeneste til at registrere løbetider på nettet


Trendsonline.dk har taget en kort snak med de to idémænd bag konceptet. Det hele startede ved at Anders der er en ivrig løber har haft store udfordringer med at indtaste løbetider.
“Anders har løbet en del løb og altid gerne ville se hvad vennerne har løbet af løb og fået af tider. Man er nødt til at gå ind på hvert enkelt løb og gennemse resultaterne for at kunne se tiderne. Så de sidste par år har han gået og ventet på at få tiden til at udvikle projektet”, siger Sebastian Brandes.

God øl og lune frikadeller
“Det hele startede med, at Anders kom dryssende ned ad trappen i GeekHouse. Han var tydeligvis ikke i humør til at arbejde på sit hjertebarn Hackavoid den dag. Til gengæld havde han en anden idé i tankerne. Idéen, der senere skulle vise sig at blive til TimeTri.be. Det var onsdag før påske, og solen stod højt på himlen. Der gik ikke lang tid, før Anders havde sat sig ved sit bord og indstillet bordhøjden, før han spurgte mig, om der skulle laves et påskeprojekt. Og det skulles der! 7 timer, 4 frikadeller, 6 skiver rugbrød og 2 Celebration-øl fra Aarhus Bryghus senere var prototypen klar. Det var onsdag den 20. april 2011. Og siden da er det gået stærkt! :-)”

Teamet er bygget op af to iværksættere med stort I hhv. Sebastian Brandes og Anders Skovsgaard, de har flere andre startups bag sig og har mødt hinanden gennem Geekhouse.

“75 millioner registrerede løb inden junimåned i år, det er vores ambitiøse målsætning”

Den tekniske del af konceptet
“Vi har kodet det i ASP.NET MVC (C#) og benytter MSSQL til vores enorme datamængder. Løsningen bliver hosted hos Azure med failover i et større datacenter tæt på DIX’en (http://dix.dk). Der er brugt en del tid på at kode de multi-trådede scrapere, som kører asynkront med brugerens session. Desuden er der lagt en del energi i algoritmerne til at gruppere løberne afhængig af deres distance/tid”, siger Anders

75 millioner løberesultater i slutningen af juni, det er den ambitiøse målsætning for de to og hvis det lykkes (og det skal det nok) så har de vist slået verdensrekord som selv Usian Bolt, vil have problemer med at slå

“Forestil den seriøse løber. Ham, der træner op til det store halvmaraton flere uger i forvejen. Eller forestil dig medarbejderen, der har løbet sammen med sine kolleger til DHL-stafetten. Hvor fedt ville det ikke være, hvis disse personer og mange andre kunne få et overblik over deres løbsresultater gennem tiden? Og på samme tid kunne sammenligne sine resultater og præstationer med venner og bekendte? Det er hvad TimeTri.be er til for. Ved at få brugerne til at hjælpe med at indsamle løbsresultater fra løb i hele verden kan TimeTri.be levere resultater og statistik fra stort set alle løb med løbsresultater på nettet. Planen er, at TimeTri.be kommer til at nå op på mere end 75 millioner registrerede løb inden junimåned i år”, siger Sebastian og fortsætter

“Anders har bygget en vild generisk scraper, der kan indsamle løbsresultater med kun lidt hjælp fra brugeren. Brugeren skal indtaste den URL, som scraperen skal hente resultater fra, samt navn og dato på eventet. Som bruger træner man scraper gennem få museklik til at scrape resultaterne og præsentere dem på TimeTri.be.”

Trendsonline.dk kan takke det gode netværk i Århus og især Geekhouse for at løbe ind i denne stealth startup der lancere deres webtjeneste til offentligheden i dag

“Planen er at gøre site’et så brugerdrevent som muligt. Løbsresultaterne indsamles af brugerne selv gennem den tilpassede scraper. På sigt er det planen at indføre gamefication med hjælp fra diverse konsulenter. Derudover vil vi opbygge et netværk af ambassadører, primært løbere men også cykelryttere, MTB-ryttere og svømmere, til at promovere sitet. Markedsføringen er allerede godt i gang!”, siger Anders

Det bliver som altid yderst interessant at følge denne webtjeneste der måske vill tage kampen op mod en af de helt store spillere Endomondo, som vi tidligere har interviewet. vi vil ihvertfald følge med og anbefaler folk der tit tager løbeskoene på for at suse rundt om søen til at kigge forbi Timetri.be

1 kommentar

Skriv et svar