Når man har en blog, kan man vælge at gøre indholdet tilgængeligt via betaling, eller man kan vælge at lave en freemium model og prøve at finde indtjening af andre veje. Hvis man vælger den sidste og man samtidig ønsker at have annoncer på bloggen, så har der tidligere været Google Adsense og diverse Affiliate programmer, man kunne blive en del af. Konverteringen på dem har dog været så lav, at man skulle have rigtig meget trafik, før det virkelig kunne mærkes. Derfor synes Trendsonline.dk også det er fedt at høre om en ny indtjeningsmodel, der passer hundrede procent med tidens ånd og fokuserer på kvalitet og relevans.
InfluAds er et nyt system, der skal gøre det nemmere for dig at konvertere besøgende fra din side. InfluAds arbejder med et princip, hvor der kun er et banner pr. side. Ikke noget med overklistrede blogs med en så lav konvertering – der er helt til at overse. Disse annoncer bliver placeret ift. dit indhold og er derfor yderst relevante og skulle gerne give en meget bedre konverteringsrate.
Du kan lave dine egne annonce netværk
Folk med samme interesser hjælper hinanden med at bygge et annonce netværk, der har det rigtige indhold og kan give lige netop deres netværk en bedre mulighed for indtjening. Det hele sker gennem super relevante bannere der rammer lige netop målgruppen for det enkelte netværk. Hvis du er en blogger, der skriver om typografi, mode eller noget andet, kan du på den måde skabe synergi mellem andre bloggere og sammen kan I lave jeres eget annoncenetværk og sammen finde frem til hvilke reklamer der virker bedst.
InfludAds handler om kvalitetsreklamer der giver indtjening, ikke noget med store pop-up bannere der forstyrrer øjet.
InfludAds gik live med konceptet d. 21 juni og har indenfor de sidste måneder fået investering gennem Kima Ventures, seed-investeringen skal sørge for yderligere skalering af produktet og antallet af medarbejdere. InfluAds har været i gang i næsten 1 1/2 år med hovedkontor i København og har teknisk afdeling i Portugal, de har allerede over 200 udgivere på som bruger deres bannersystem af dem kan nævnes Venturehacks, StartupQuote og flere. De er i øjeblikket fem mand og er ved at ekspandere.
Trendsonline.dk regner selv med at teste systemet af, selvom vi har forsøgt os med et totalt clean non-banner site. Men reklamer kan også være relevant indhold, bare de serveres i det rigtige forum.
1 kommentar