Arkiver

Kategorier

Nyheder

Interview med Atosho – køb produkter via Microshops

Du læser en anmeldelse af en bog. Tænker, dén kunne jeg da godt tænke mig at købe. Hvad gør du? I mange tilfælde springer du sikkert ind på Google eller lignende, men hvad nu hvis du ’bare’ kunne købe bogen på samme side, som du læste anmeldelsen? Trendsonline.dk tog en snak med medstifteren af danske Atosho – et e-commerce system, der gør det muligt for brugere at købe produkter, direkte via den relevante hjemmeside.


“Forestil dig, at du søger efter et bestemt produkt på en søgemaskine. Det Atosho-systemet så vil kunne gøre, er, at fremvise det pågældende produkt eller lignende på den side, dine søgeresultater fremkommer på. Brugeren har så mulighed for at se, bestille og betale for produktet – uden at være nødt til at forlade siden,” fortæller medstifter Anders Ibsen og tilføjer, ”Vi er de eneste, der tilbyder denne service.”

Atosho gør det muligt for online virksomheder at distribuere deres produkter til hjemmesider, hvor indholdet er direkte relevant, ligesom det er tilfældet med Google Adwords’ bannere. “Men frem for at linke videre, kan brugere altså købe direkte,” siger Anders Ibsen.

Det går godt
Siden Atosho startede op tilbage i februar 2011, er det gået stærkt. ”Det går godt. Vi kan slet ikke følge med,” lyder det begejstret fra den succesfulde iværksætter, der har flere startups bag sig, herunder web-rådgivningsvirksomheden The Milk.

På det afsluttende spørgsmål om folkene bag Atosho er stødt på nogle forhindringer undervejs, lyder det da også selvsikkert fra Anders Ibsen, ”Nej, det har vi ikke. Tværtimod. Som det er skredet frem, har mulighederne bare åbnet sig,” siger han og forklarer, at han mener, det handler om at lægge en fleksibel strategi fra start.

Anders’ 3 Atosho-højdepunkter:

– ”Da vi launchede vores produkt”

– ”Da vi fik en investor ombord”

– ”Da vi solgte vores første produkt”