Maritime forhandlere skal sælge reservedele via ny internetportal

I oktober 2011 blev der sat officielt sejl til den danskejede portal Maritimeparts.com, der gør det muligt for maritime forhandlere at markedsføre skibsdele og lignende til kunder fordelt over hele verden. Selvom trafikken på sitet er steget støt siden launchen, kæmper teamet bag med en ” meget konservativ” målgruppe.

                                                      Foto: Maritimeparts.com

 

Medstifter Rasmus Hoeks, som har stor erfaring med udvikling af internetportaler, er begejstret for, at omkring 40 virksomheder nu har oprettet sig som brugere på sitet.

“Vi oplever en større og større trafik og kan se, at folk er begyndt at købe og sælge produkter,” fortæller iværksætteren, der har startet Maritimeparts.com i samarbejde med ”en ældre ræv” med mange års sælgererfaring inden for shippingbranchen.

”Det er rigtig svært som enkelt virksomhed at nå ud til mange brugere, men på en markedsplads som vores der samler sælgere og købere fra hele verden samt prioriterer venligheden over for søgemaskiner, er der virkelig mulighed for at få solgt produkter,” hævder Rasmus Hoeks.

Maritimeparts.com er ikke den første portal, der tillader markedsføring af maritime produkter. Portalens største konkurrent er Shipserv.com, der ifølge Rasmus Hoeks kører med en ”for omfattende godkendelsesproces”, som Maritimeparts.com har holdt til det ”nødvendige”.

Ikke nok at markedsføre online

Rasmus Hoeks har dog været overrasket over, hvor konservativ shippingbranchen er.

“De fleste i vores målgruppe har ikke en hjemmeside i forvejen og stejler, så snart man nævner ‘internettet’. Det har gjort det svært for os at overbevise folk om, at de skal sælge deres produkter på vores portal,” fortæller Rasmus Hoeks og tilføjer:

”Vi er nået frem til, at vi skal fokusere mere på offline markedsføring. Det dur jo ikke, at vi udelukkende markedsfører os online, hvor vores kunder ikke er. Vi havde for eksempel en rigtig god oplevelse på DanFish-messen, hvor vi var i direkte dialog med kunden. Det vil vi fokusere mere på fremadrettet.”

 

 


Skrevet af

Læs også

Top