Hvad der længe har været en trend blandt Startups i USA og andre lande, så er det opkøb af strategiske samarbejdspartnere eller konkurrenter. Da Bownty tilbage i januar fik investering fra SEED Capital, der fik de nogle muligheder for at agere offensivt i forhold til hele social buying spacet.
“Vi sigter ikke nødvendigvis efter flere opkøb af deal sider i den nærmeste fremtid, og i tilfældet med Cityscoop var det blot i fælles interesse at samarbejde”.
Deres første skaktræk, der blev offentlig gjort i dag, er opkøbet af Cityscoop, og som Steffen fra Bownty udtaler, så var det fælles interesser der gjorde det “Vi oplyser ikke om opkøbets detaljer, men det der var kendt som Cityscoop vil fremover stoppe med at udsende nye deals, og vil operere som en del af Bownty i stedet. Bownty har heller ikke i sinde at udbyde tilbud selv, men blot tilbyde en bedre service overfor de mange loyale Cityscoop-brugere”, Steffen fra Bownty fortsætter
“Vi sigter ikke nødvendigvis efter flere opkøb af deal sider i den nærmeste fremtid, og i tilfældet med Cityscoop var det blot i fælles interesse at samarbejde”.
Siden lanceringen i marts 2011 har Bownty opnået stor interesse for deres service. Med Bownty får brugerne overblikket og mulighed for kun at modtage relevante deals gennem en kategoriseringsteknologi. Det er ligeledes muligt at indstille den nøjagtige frekvens mellem de e-mails brugeren modtager, så de ikke føler sig oversvømmet med deals. Mere end 100 dealsites er allerede på platformen, der dagligt præsentererflere tusinde deals.
Om Bownty
Startuppen Bownty der gik i luften i marts 2011, som vi interviewede, da kan læse det her, interview med Bownty. Startuppen samler deals fra mere end hundrede dealsites i flere lande og giver brugere af deals mulighed for at finde de bedste deals ét enkelt sted og sortere efter, hvilke typer deals de fortrækker, mens tilbudssiderne kan nå ud til en masse nye kunder.