Trendsonline.dk mødte GameAnalytics på Websummit, der lige er blevet afholdt i Dublin. For de mange gamere i Danmark er det ikke ligefrem en nyhed at føre statistik over den virtuelle verden. Antal gange du er blevet skudt, hængt eller ligefrem trampet ihjel vises med stolthed på din profil. Men hvor der er rig mulighed for at føre statistikker for spilleren, kniber det på udvikler siden. Det vil danske Gameanalytics gøre noget ved, med noget så eksotisk som Game Data Mining.
”Udviklere kan implementere vores tool, og så kan man track events, som level transition, item pickups eller realtime events. Det hele bliver sendt til serveren og bliver visualiseret.” udtaler Simon Millard udvikler hos game analytics
”Vi er meget integreret i unity, eksepelvis kan du bruge den data vi tracker og genere et heatmap over player deaths i Unity som viser rødt i områder hvor spillere dør ofte. På denne måde kan vi se hvor et spil skal gøres sværere eller nemmere”
Forretningsmodellen baserer sig på en såkaldt tiered service model, hvor det er gratis for mindre brugere og prisen vokser i takt med udviklerens størrelse. En vision for Game Analytics er at skaffe nok data til at kunne rådgive spiludviklere under produktionen.
Holdet bag håber at skabe opmærksomhed omkring deres produkt, ved at være tilstede på Dublin Websummit. De to entreprenører skiftedes til at mødes med diverse spilfirmaer, men vil ikke videregive oplysninger om hvilke. Softwaren kan findes i en beta udgave, og man kan skrive sig op på deres hjemmeside.
[styled_box title=”Startuponline.dk – GameAnalytics” color=”gray”]Læs mere om GameAnalytics inde på Danmarks største database for startup og founders[/styled_box]