Arkiver

Nyheder

Forhandl dig til bedre priser på onlineplatform Opaldo

Hos Trendonline.dk er vi stolte af at være de første til at fortælle om Opaldo.dk. Det er en handelsplatform, hvor du kan forhandle dig til bedre priser, alene eller sammen med andre.

Idéen er baseret på, at en eller flere købere går sammen og efterspørger et produkt til en ønsket pris via oprettelse af et bud. Sælger kan imødegå en handel ved at acceptere købers foreslåede pris, men kan også foreslå en ny pris, som køber har mulighed for at acceptere. Det er en handelsplatform, hvor nye varer prissættes ud fra en auktionslignende proces, initieret af forbrugeren og hvor muligheden for at samle flere forbrugere om et køb foreligger. Når prisen accepteres er resultatet en aftale om salg.

Morten Dines Johansen fortæller, hvordan idéen til Opaldo.dk opstod i sommeren 2011:

”Ideen kommer sig egentlig af, at jeg som udgangspunkt aldrig betaler fuld pris for de lidt dyrere produkter jeg køber. Der er altid en klub, ens alder, et like på Facebook, et nyhedsbrev eller gammeldags forhandling, der gør, at man kan få rabat. Det gælder bare om at finde ud af hvad der udløser rabatten. Denne priselastisitet/dynamic pricing findes ikke rigtig på nettet.”

Morten var overbevist om, at det er muligt at få overført det til internthandel, og havde et ønske om at se priselasticitet og ’dynamic pricing’ udfolde sig online:

”Jeg er overbevist om, at hvis der står en eller flere og tilbyder, at betale det samme, som dem der får rabat, så vil mange, især mindre onlineshops og fysiske butikker, sælge produktet med rabat, selvom man ikke tilhører “rabatgruppen”. Specielt hvis det ikke fremgår, at det bliver givet rabat, til andre end dem der får rabatten, hvilket opaldo.dk giver mulighed for.”

Derfor blev Opaldo.dk oprettet. Morten forklarer om de fordele, der foreligger for brugerne:

”… ved oprettelse af et produkt og et bud, tilkendegiver [man] overfor sælgerne, at man er interesseret i at købe det pågældende produkt, hvis prisen er rigtig. Det er ikke sikkert, du får produktet til netop den pris du har budt, men sandsynligheden for, at du får det billigere er langt større end ved bare at acceptere den opgivne pris.”

Morten Dines fortæller, at har ikke været alene om projektet. Udover ham selv består teamet af Lotte Bretton-Meyer og Lars Golovitcher Petersen:

“For at få projektet op at stå og lancere sitet, skulle jeg bruge én der kunne kode det og én som havde erfaring med startups. Så jeg kontaktede de to bedst kvalificerede i mit netværk. Lotte var min chef, da jeg arbejdede hos metroXpress og var med til at starte metroXpress op i Danmark. Lars arbejdede jeg sammen med hos Boomtown for år tilbage, men vi har holdt kontakten og lavet forskellige ting sammen siden. Så jeg kontaktede dem og præsenterede dem for ideen, som de begge synes godt om og kunne se nogle muligheder i.”

De næste seks måneder skal Morten, Lotte og Lars skabe kendskab til Opaldo.dk og måske justere konceptet en smule. Det vigtigste bliver dog at skabe mere omsætning.

Vi ønsker dem alle tre held og lykke, og glæder os til at se, hvad fremtiden bringer for Opaldo.

Skriv et svar