Interager med dine Facebook-fans med SplashPost

SplashPost er et online værktøj, der giver dig alt, hvad du behøver for at kunne kommunikere med dine fans på Facebook. Værktøjet hjælper Facebook-sider med at promovere deres forretning på Facebook, direkte i Facebook’s news feed. På den måde kan fans hurtigt, nemt og naturligt interagere med en Facebook-side.

Trendsonline.dk har interviewet Thomas Kjeldgaard, som står bag SplashPost. Vi spurgte ham om, hvordan han fik idéen til SplashPost:

”Ideen til SplashPost kom efter vi lavede Pagemodo, og så hvordan mange Facebook-sider fik rigtig mange fans, men ikke vidste, hvad de rent faktisk skulle gøre med de fans, for enten at konvertere dem til leads eller betalende kunder,” fortæller Thomas og fortsætter: tweet

”Så der var et behov, som skulle løses for Facebook-sider, så de fik en nem og hurtig løsning til rent faktisk at få noget værdi ud af alle deres fans, og dermed opstod SplashPost.” tweet

Thomas forklarer, at SplashPost er et online værktøj, der hjælper Facebook-sider promovere deres forretning på Facebook, direkte i Facebook’s news feed, så fans hurtigt, nemt og naturligt kan interagere med en Facebook-side.

”Facebook’s news feed er der, vi bruger vores tid, når vi er på Facebook. Så for at virksomheder på Facebook kan få succes med deres forretning, skal de på en naturlig måde være en del af en brugers Facebook-oplevelse.” Siger Thomas. tweet

Og det er netop dét, som SplashPost hjælper med via præ-designet multimedia posts, forklarer Thomas:

”De kan customize uden nogen design- eller teknisk viden, så de kan indsamle e-mails, promovere samt sælge produkter direkte i Facebook’s news feed. På den måde skal brugere ikke forlade news feed for at interagere med en Facebook-side, da det hele finder sted på en hurtig og naturlig måde direkte i news feed’et” tweet

SplashPost brugere har, foruden adgang til de mange præ-designet post templates, adgang til analytics, så de kan se hvor mange klik deres posts har fået og fra hvilke lande og byer, samt hvilke brugere, der har interageret med dem. Derfor ved de præcist, hvor de skal bruge deres marketingskroner.

Brugere kan også implementere en “e-mail” eller “Share” gate, så fans kan indtaste e-mail eller dele en post med deres venner for at få adgang til postens indhold.

”Det kunne for eksempel være en video, man giver til sine fans, men for at de får adgang til den, skal de enten give deres e-mail eller dele posten med deres venner,” fortæller Thomas tweet

Udbyttet for brugerne af SplashPost kan altså være mange, og Thomas fortæller da også, at det er forskelligt, hvordan værktøjet andvendes:

”Rigtig mange bruger SplasPost til at indsamle e-mails fra fans, så de kan få en kommunikation i gang med fans og konvertere dem til betalende kunder. Der er også mange, der promoverer samt sælger produkter via SplashPost, hvor det der skiller sig ud fra andre tools er, at ALT finder sted i Facebook’s news feed vs. andre tools, der sender folk væk fra news feed’et” tweet

Thomas tilføjer, at SplashPost også virker på tablets samt mobil, hvilket der er rigtig mange Facebook-sider, der ikke gør. Men da mere and 50% af Facebook’s brugere er på mobil, er det bestemt et krav for succes.

Indtil nu har den største udfordring for SplashPost være at få nok eksponering og trafik. Thomas fortæller, at de på nuværende tidspunkt mere eller mindre udelukkende bruger Facebook-ads til at skaffe trafik:

”Mange siger, at Facebook-ads ikke virker, men det er kun et spørgsmål om at vide, hvordan man gør det korrekt og så kan Facebook-ads være enormt effektive.” tweet

Og Facebook-ads er også en af de metoder, SplashPost vil anvende til at vækste. Derudover vil de også benytte sig af Affiliate deals, JV deals samt white labeling:

”Vi har rigtig mange affiliates der kontakter os, som gerne vil promovere SplashPost, uden vi har en affiliate-side oppe endnu. Vi har også et par White Label aftaler, som kommer ud i den nærmeste fremtid, hvor virksomheder får lov til at bruge deres eget logo, farver osv. til at tilbyde SplashPost til deres kunder.” tweet

I forhold til fremtiden så handler det meget om, at skaffe kapital, så SplashPost kan vokse sig endnu større:

”Vi er pt. ved at lede efter investorer, da der nu er et proof of concept, der allerede er bygget og live, samt vi har brugere, der betaler os penge hver måned. Så nu skal der nogle flere penge ind i maskinen, så vi kan gro imens der ikke rigtigt er nogen konkurrenter,” slutter Thomas. tweet

Hos Trendsonline.dk håber vi, at Thomas og SplashPost får skaffet sig den nødvendige kapital, så virksomheden kan fortsætte med at vokse.

Skrevet af

Top