Den seneste uge har Trendsonline.dk haft enorm fokus på Startup Weekend media og op til weekenden blev der produceret 11 antal artikler og i selve weekenden lavede vi 31 antal artikler. Jeg håber ikke vi har tabt for mange af vores faste læsere.
Det var et forsøg, hvor vi ville give den max. gas og lave en super dækning af Startup Weekend og temaet disruption af mediebranchen. Vi var så heldige at have hele fire journalist studerende med hele ugen og i weekenden og dette betød at vi kunne lave en helt unik dækning af eventet.
Som det eneste netmedie i Danmark var vi repræsenteret hele weekenden og fik lavet interviews med deltagere, coaches og dommere.
Vi er nu tilbage i normal tilstand og der vil max komme en eller to afsluttende artikler fra holdet.
Vi havde set frem til denne weekend og havde håbet på at der ville komme nogle revolutionerende projekter, der ville disrupte mediebranchen. Sådan gik det ikke helt, det mest disruptive der var Mygdals udbrud som dommer ved final pitches om søndagen. Mygdal har aldrig været fan af medierne og den måde de gør det på og dette var endnu en klar indikation på, at han ikke så meget fremtid i dem.
Nice quote from @mygdal : “Damn it, guys. You are entrepreneurs!. Don’t support the dying media. Take that @politiken guy down”#swcphmedia
— Morten Bonde (@mbonde) April 14, 2013
Quote by @mygdal at #swcphmedia: “Stop it! Who wants to be the arms dealer of a dying business?” The crowd went: Rooooaaaaarrrrrr!
— swCPHmedia (@swcphmedia) April 14, 2013
Super dækning af medierne – NOT
Før vi tog til Startup Weekend, var vi helt sikre på, at dette ville blive den weekend, der ville få mest dækning fra DR, TV2, Politiken, Business.dk, Børsen, JP for at nævne nogle stykker. Men efter final pitches, og inden vi tog toget tilbage med Jylland havde vi hverken set Henrik Føns fra Harddisken, Lisbet Knudsen fra Berlingske, repræsentanter fra TV2 eller Børsen. Om dette indikerer at mediebranchen faktisk tror de gør det godt nok eller de havde for travlt med andre vigtige opgaver, det skal stå hen i det uvisse. Men fra vores synspunkt at det uforståeligt at de ikke vil ud og se og netværke med nogle der i fremtiden kommer til at disrupte mediebranchen.
Hvad mener I, undrer du dig også over at de store medier ikke var til stede og dækkede Startup Weekend Media endnu bedre, eller er jeg helt gal på den?
Thank you for sharing interesting article.keep sharing more updates.