eBogholderen – gør regnskabet trygt, nemt og billigt

eBogholderen er en regnskabsservice, der dækker regnskabsbehovet hos iværksættere, selvstændigt erhvervsdrivende og andre mindre virksomheder. Deres fokus er at gøre regnskabet trygt, nemt og billigt, og det sidste kan netop lade sig gøre, fordi eBogholderen arbejder papirløst. eBogholderen er desuden kommet i finalen til e-handelsprisen 2013 i kategorien: ”Bedste nye e-handelsvirksomhed”.

Personerne bag eBogholderen er David Andersen og Tamir Kuhr, og sidstnævnte har Trendsonline.dk interviewet. De fik idéen til eBogholderen, fordi de som iværksættere selv var trætte af, hvor besværligt, og også dyrt, hele regnskabsdelen var blevet:

”Jeg blev bl.a. præsenteret for en regning på 24.000 kr. for et regnskab med under 100 bilag, vel at mærke efter at jeg havde haft en bogholder til at bogføre det først,” fortæller Tamir og fortsætter: tweet

”Det var denne slags oplevelser der fik os til at tænke, at vi gerne ville vende branchen lidt på hovedet og lave en regnskabsservice med en fast, lav enhedspris, som samtidigt var superlet og tidsbesparende for brugerne.” tweet

eBogholderen er i dag en komplet regnskabsydelse. For en fast pris på 4.800 kr. om året, modtager du som bruger årsregnskab og alle momsopgørelser. eBogholderen.dk er lavet til, på en let og sikker måde, specifikt at dække iværksættere, selvstændigt erhvervsdrivende og øvrige mindre virksomheders regnskabsbehov.

eBogholderen er et ønske om at vende rundt på måden regnskab traditionelt har været lavet i de sidste 50 år, så det er kunden der er i centrum og ikke regnskabssystemet. Og gennem brugen af ny teknologi og bl.a. smartphones, er det netop lykkedes os at levere en fuld regnskabsydelse, som både er væsentligt nemmere, mere tidsbesparende for kunden, samt væsentligt billigere end de gængse tilbud på markedet,” forklarer Tamir. tweet

Kvalitet fremfor alt
Forretningsmodellen er bygget op omkring et volumenmarked. Tamir forklarer, at fordi deres ydelse er så billig, er det vigtigt for dem at bygge automatiserede systemer op, der kan håndtere stort volumen.

”Derfor ligger der også en del udvikling i vores backend-systemer, så vi trygt kan håndtere mange hundrede kunder, samtidigt med at vi ønsker at give hver eneste kunde en følelse af, at denne service ville de ikke kunne finde bedre andre steder. Også selvom vi kører med så lave priser”. tweet

For nogle brugere har det været en stor omvæltning og svært at forstå, at de ikke længere behøver et  traditionelt regnskabssystem. Og en af de største udfordringer er da også at få folk til blive trygge ved en regnskabsydelse, hvor de ikke står ansigt til ansigt med bogholderen.

Men hos eBogholderen håber de på, at de kan imødekomme den manglende tryghed, efterhånden som de bliver mere kendte, og indgår flere partnerskaber med etablerede organisationer. For nyligt har eBogholderen bl.a. indgået partnerskab med IDA, Ingeniørforening i Danmark, i forbindelse med at tilbyde regnskabsydelser for deres selvstændige medlemmer.

Desuden taler brugernes udbytte for sig selv.

”Kunderne vil opleve en helt ny måde at lave regnskab på, hvor fokus er på nemhed og enkelthed. Når de har et papir-bilag i hånden, eksempelvis en regning fra en butik, vil de gennem vores app, blot skulle tage et billede af bilaget, så er deres arbejde i forbindelse med regnskabet gjort. Vi modtager og bogfører herefter bilaget, lettere kan det næsten ikke blive,” forklarer Tamir. tweet

Fokus på kunderne
Generelt er det kundernes oplevelse, der er i fokus hos eBogholderen, hvilket gør det til et levende projekt i konstant udvikling.

”Vores fokus udspringer af vores værdier: at gøre regnskabspligten så nem, billig og overskuelig for alle mindre virksomheder. Vores største input til at arbejde mod disse værdier kommer fra vores kunders input til os, hvad ønsker de? Hvad mangler de? Hvad er deres behov?” Udtaler Tamir. tweet

Derfor er hele deres udvikling af eBogholderen bygget op omkring feedback fra deres kunder.

”Vi arbejder løbende med en prioriteret udviklingsliste over nye features og services, men vi er altid klar til at lave om på denne prioritering, hvis vi registrerer ønsker fra kunderne, som bevæger sig i en anden retning. Med andre ord arbejder vi ikke med en fast tidsplan, vi er tværtimod hele tiden klar til at ændre vores fokus, efterhånden som vi bliver klogere på kunders behov. På mange måder kræver det næsten endnu større disciplin at arbejde så fleksibelt.” tweet

Vækst og fremtid
I forhold til vækst er de hos eBogholderen overbeviste om, at deres ydelse er så overlegen, både mht. pris, nemhed, service og ekstra features, at de ikke behøver at skulle sælge deres ydelse.

”Vi skal blot gøre opmærksom på at vi findes, og hvad vi tilbyder, så tror vi på, at kunderne selv vil henvende sig,” siger Tamir tweet

Derfor er deres vækststrategi bygget op omkring at indgå i partnerskaber med interesseforeninger og lignende, hvor man typisk vil kunne finde deres kundegruppe, og lade dem gøre deres medlemmer opmærksom på, at de findes.

”Vi har ligeledes en stor tro på mund-til-mund metoden, så længe vi har tilfredse kunder. Derfor er vi også i gang med at arbejde med en incitament-strukturer, som gør det attraktivt for vores brugere at anbefale os til deres venner og kollegaer. Vi er dog meget opmærksomme på, at denne fremgangsmåde kræver fuld tilfredshed fra vores eksisterende brugere, da ingen vil anbefale en service til deres venner, hvis de ikke selv kan stå inde for den,” forklarer Tamir. tweet

Han mener, at eBogholderens fremtid ser spændende ud. Udfordringen er at få øget deres kendskabsgrad, så de derigennem kan få en fast strøm af nye kunder.

”Heldigvis er der løbende nye medier og samarbejdspartnere, der får øjnene op for, hvad vi har at tilbyde. Senest er vi kommet i finalen til e-handelsprisen 2013 (dvs i top3), i kategorien: ‘Bedste nye e-handelsvirksomhed’,” fortæller Tamir tweet

Hos Trendsonline.dk synes vi, at det er fedt med et regnskabssystem, der gør det nemmere for startups og andre iværksættere at få styr på den del af forretningen. Og så ønsker vi selvfølgelig eBogholderen held og lykke med finalen i Bedste nye e-handelsvirksomhed, som bliver uddelt d. 23. maj.

Skrevet af

Top