Arkiver

Nyheder

KirkeWeb klar med ny bestyrelse og ekspansion til Tyskland

KirkeWeb er et dansk startup i rivende udvikling. I dag er KirkeWeb den førende portal- og arbejdsredskab for danske kirker, men med en ny bestyrelse med bl.a. forhenværende Just-Eat direktør Klaus Nyengaard, er startuppet snart klar til at udvide til det tyske marked.

KirkeWeb er klar med ny bestyrelse og ekspansion til Tyskland:

“Vi har længere tid været igennem et vækststadie præget af det danske salg, og vi har hele tiden vidst, at vi skulle til udlandet. Og så har vi her i løbet af de seneste par måneder fået de første kunder i Tyskland og samtidig fået break even på salget. Så nu er det en fase, hvor der skal gives fuld gas. Nu ved vi, at der er et marked, vi kan bringe værdi,” udtaler Christian Steffensen, CEO og founder af KirkeWeb, til Trendsonline.dk og fortsætter:

”Og vi har en del investeringer, vi skal have brændt af, og i den forbindelse synes jeg, det var vigtigt at få nogen om bord, der har internationaliseret før.”

KirkeWeb vil ekspandere til Tyskland, og her kommer den ny bestyrelse ind i billedet. KirkeWebs nye aktive bestyrelsesmand er forhenværende Just-Eat direktør Klaus Nyengaard, og derudover kommer Troels Falkenberg, som bl.a. står bag SoftScan der blev solgt til Symantec, til at spille en afgørende rolle.

”De har begge lavet big time internationalisering, aggressivt, så de er nogle rigtig gode profiler at få med til at give den fuld hammer,” siger Christian Steffensen til Trendsonline.dk

Han fortæller desuden, at han har store forventninger til KirkeWebs indtræden på det tyske marked. De vil være det oplagte valg, når en tysk kirke skal vælge it-system til sin organisation.

”Der er forventninger om, at vi i løbet af de næste to år kan få etableret os godt dernede, således at vi kommer før andre, der evt. måtte gå i gang. Og at vi går ind og bliver en del af den tyske kirke – bliver det oplagte valg,” fortæller Christian Steffensen til Trendsonline.dk og fortsætter:

”Vi står overfor et spændende turn around, forstået på den måde, at lige nu laver vi jo langt det meste salg i Danmark, og ligesom Just-Eat og andre virksomheder, så kommer vi til inden for ganske kort tid, 1-2 år, til at lave 95 procent i udlandet”

I første omgang ekspanderer KirkeWeb til Tyskland til efteråret, og hvis alt går vel, så vil de udvide til Storbritannien og andre lande til foråret.