Juridisk start-up vil give virksomheder hurtig og simpel jura med ny løsning

Det juridiske start-up Qontra lancerer inden udgangen af 2013 hurtig og simpel jura på abonnement til virksomheder. Løsningen er helt ny og vil gøre jura langt mere gennemsigtigt for de erhvervsdrivende.

Når virksomheder går til en advokat, får de som regel skræddersyet alt fra ansættelseskontrakter til ejeraftaler. Sådan har det altid været, men den model er efterhånden særdeles ineffektiv, mener det juridiske start-up Qontra. Nu vil Qontra tage kampen op med den klassiske advokatmodel og gøre jura både simpelt, hurtigt og brugervenligt for virksomhederne.

[quote]”Der er et virkelig stort potentiale for at ændre hele måden, hvorpå iværksættere og små virksomheder får juridisk hjælp. Vi har en helt anden tilgang til jura, og det vil komme virksomhederne til gode. Vi vil være de første til at gøre jura forståeligt, hurtigt og brugervenligt,” fortæller Kristian Holte, advokat og co-founder, til Trendsonline.
[/quote]

Jura på abonnement 
I praksis fungerer Qontras løsning som en online platform, hvor virksomheder kan løse en lang række juridiske problemstillinger selv. På platformen vil både juridiske problemstillinger og kontrakter blive standardiserede og tilgængelige, så virksomhederne kan få hjælp nemt og hurtigt.

Platformen kan tilgås med abonnementsbetaling, hvor virksomhederne betaler et fast beløb hver måned for ubegrænset adgang til alt indhold på Qontra.dk. Månedsprisen bliver 399 kroner per måned. Til sammenligning ses det, at en advokats timepris typisk svinger mellem 1.500 og 2.500 kroner.

Med det nye produkt vil Qontra gerne gøre jura mere effektivt for virksomheder både inden og uden for landets grænser, og vi på Trendsonline er spændte på at se, hvor langt Qontra kan nå i deres foretagende.

Qontra lancerer inden året er omme, men vil du gerne holde dig opdateret, kan du tilmelde dig virksomhedens nyhedsbrev på Qontra.dk. Du kan også finde Qontra på Facebook, hvor de giver juridiske tips til virksomheder.

Skrevet af
Top