Nok at råbe Huuray for

Det går godt for gavekort-konceptet Sendentanke.dk 16 måneder efter opstarten.

Siden Sendentanke.dk startede sin gavekortsportal har der været godt med vind i sejlene for startuppen, der nu er klar til at bevæge sig ud over de danske grænser.

Det går rigtig godt for den danske startup Sendentanke.dk, der siden februar 2012 har solgt gavekort online. Årsagen til succesen skal i følge medstifter Lars-Bo Sølvquist blandt andet findes i, at startuppen ikke er et dealsite, men derimod er en gavekortformidler, der værner om de bedste brands.

Successen kan også aflæses i, at virksomhedens første investor, der kom ind i startuppen tilbage i november 2012, endnu ikke har måtte til lommerne, men blot stillet kontor og andre ressourcer til rådighed, og herefter har forretningen vækstet og betalt sine egne udgifter.

“Det synes vi, er ret flot, eftersom vi har opnået den ballast, der skal til omkring teknik og mere styr på de mange bolde, vi havde smidt i luften. Vi har et fantastisk samarbejde med eksempelvis Interflora og Just-Eat, og vi er blevet mange flere mennesker, og de sidste måneder er det bare gået slag i slag,” siger Lars-Bo Sølvquist. tweet

Investoren kommer dog også med en række ressourcer, i form af sit online marketingbureau, som Sendentanke.dk kan nyde godt af. Det har blandt andet betydet at Sendentanke.dk nu også er begyndt at lave egentlige kampagner – heriblandt for en række større virksomheder som JustEat og Interflora.

“Så vores forretning vækster på områder – personlige gavekort og B2B salg,” fortæller Lars-Bo Sølvquist. tweet

Klar til udlandet

I skrivende stund har Sendentanke.dk indgået aftaler med omkring 20 danske brands og forventer at få de flere aftaler på plads inden for en nær fremtid. Men fremover vil det ikke kun være i den danske andedam, at virksomheden er at finde. For om ganske kort tid starter man den udenlandske udgave, Huuray!, op.

Flere af Huuray.coms større internationale samarbejdspartnere er nemlig interesseret i at bruge teknologien i flere af de øvrige udenlandske markeder, hvor de er aktive.

“Teknologien gør, at de internationale brands gerne vil have os ud i mange flere lande. Vi har fra starten haft fokus på Danmark og er nu klar til nye markeder,” siger Lars-Bo Sølvquist. tweet

“Vi har altid været positive, men det er bare blevet federe og federe at gå på arbejde.” tweet

Skrevet af

Læs også

Top