Det danske startup Hungry presser Just-Eat

Den lille spiller på det danske fastfood marked Hungry.dk presser Just-Eat og deres markedsledende position. De har siden marts fået over 450 restauranter med på siden og i følge dem selv, så er de foran deres meget agressive forecast.

De sociale medier vinder markedsandele
Hungry.dk har fra starten af gjort brug af de sociale medier og har haft stor succes med at bruge bl.a. Facebook til at skabe en venskabe tone og bruge events og lign. til at skabe en masse buzz omkring Hungry.dk og dem som alternativ til Just-Eat.

Kuponen virker
Som en del af Hungry.dk koncept, så kan man efter hvert tiende køb hos en restaurant få en gratis bestilling. Det er måske ikke en nyhed i sig selv, dog har Hungry.dk flyttet dette fra det fysiske pizzamenukort til en del af deres website. Der er en tydelig inspiration fra Just-Eat, men i stedet for man samler point og kan få coca-cola gadgets, så kan man her få brandvarme pizzaer for den loyalitet, man viser overfor ens favorit restauranter.

Just-Eat bliver presset
Om Just-Eat kan mærke Hungry’s ånden i nakken eller det skyldes en naturlig rokering er svær for os at sige, men fakta er at Mads Eriksen der har været adm. direktør hos Just-Eat siden maj 2011 stoppede i fredags. Det er nye tider i den danske fastfood branche, og med Hungry.dk der bid for bid udfordrer Just-Eat kan man kun vente og se hvad næste træk bliver.

Skrevet af

Læs også

Top