Arkiver

Nyheder

Aarhusiansk studierabatportal Studiz.dk byder de studerende velkommen

Lasse Tindbæk fik ideen til Studiz.dk efter et bachelorprojekt og en efterfølgende studietur til Sverige hvor han mødte flere virksomheder der arbejdede med studierabatter. Studiz.dk er i dag en portal der samler studierabatter og specielle tilbud til de studerende, og det hele starter med udgangspunkt ud for studerende i danmarks næststørste by, Aarhus.

“Studiz.dk starter ud i Aarhus. Konceptet tager udgangspunkt i de studerende og deres behov og vil være 100 % gratis dem. hvilket betyder at Studiz er partner finansieret. Vi markedsføre vores partneres produkter og brands, overfor denne store og krævende målgruppe”, siger Lasse Tindbæk til Trendsonline.dk

Lasse Tindbæk kører pt. sololøb med Studiz.dk, men har gennem outsourcing fundet en samarbejdspartner der har udviklet platformen i Ruby on rails. Lasse har som så mange andre oplevet mange udfordringer i forhold til den tekniske del af projektet

“I og med, at jeg har startet dette selv, og desværre ikke besidder de tekniske færdigheder udviklingen har krævet, har dette været en stor udfordring i forhold til projektledelse og styring”, udtaler Lasse Tindbæk til Trendsonline.dk og fortsætter

“Endvidere har jeg aldrig opbygget et koncept som dette fra bunden før, og har derfor lavet et stort antal fodfejl som også har forlænget og yderligere kompliceret processen. En anden stor udfordring ved at starte alene, er manglen på sparring, som giver en tanker og udfordringer i forbindelse med forskellige valg hele forløbet igennem.”

Lasse sidder nu nede i StartupCity, hvor han er begyndt at spare med de andre startups om sin forretningsidé og koncept, og på den måde kompenserer han for at han er den eneste i teamet.

Det har ikke været svært for Lasse at holde fokus for han har brugt muligheden for at være i praktik i egen virksomhed og har fået et økonomisk fundament gennem SU så han kunne arbejde fuld tid med Studiz.dk. Den første tid har han fået kontakt til en række gode partnervirksomheder og samt knytte kontakt til de studerende.

“De næste seks måneder handler det om at positionere sig solidt i Aarhus og blive parate til at indtage resten af landet”, siger Lasse Tindbæk afslutningsvis

Skriv et svar