Arkiver

Nyheder

Remove The Background får millioner fra Nupark Accelerace

Med partnere som Ebay og Amazon og friske penge fra Accelerace Invest er Remove The Background, som vi tidligere har interviewet, parat til at erobre verden.

“Investeringen skal primært bruges på til at skalere forretningen på partnersiden”, siger Thomas Kragelund til Trendsonline.dk og fortsætter

“Vi skal finde webshopssystemer rundt i verden og partner op med dem.”

Startuppet Remove The Background har med kun halvandet år på bagen bevist der er et marked for deres produkt med efterbehandling af produktbilleder til e-commerce.

Alle tendenser peger på at udbredningen af e-commerce vokser eksplosivt og Remove The Backgrounds mål er at erobre en stor bid af dette marked. I dag har selskabet allerede samarbejde med de førende globale spillere som; Ebay, Amazon og Rakutten og mere end 3500 kunder fra det meste af verdenen, heriblandt nogle af Danmarks største brands som Hummel og ECCO.

Bag virksomheden står Thomas Kragelund, Tejs Rasmussen og Janus Matthesen, som alle har erfaring fra tidligere startups indenfor e-commerce. Det er ikke mindst det stærke team samt en imponerende vækstrate i de selskabets første leveår, der får Nupark Accelerace til at se selskabet som en lovende investering.

“Teamet bag Remove The Background har vist en imponerende evne til at skabe fodfæste i et globalt marked, siger Claus Strand Christensen, Nupark Accelerace, som har samarbejdet med virksomheden gennem det sidste halve års tid. Det er et intelligent koncept og dygtige folk, så vi har stor tiltro til at de formår at vækste virksomheden og skabe en betydende position i et konkurrencepræget marked. Ikke mindst i kraft af, at stærke aktører som Amazon, Rakuten og Ebay har valgt at samarbejde med dem” siger han.

Remove The Background har de sidste mange måneder arbejdet på en forbedret forretningsmodel og nogle tilføjelser til produktet og sammen med investeringen er de klar til at lancere dem.

“Vi står og snart klar med at lancerere en ny forretningsmodel”, siger Thomas Kraggelund og fortsætter

“Hvor vi gennem en abonnementstjeneste tilbyder vores kunder en række ekstra services. Bl.a. laver vi en tilføjelse til produktet der skal efterbehandle smykker, for det kræver virkelig en super fotograf for at tage rigtig gode billeder af smykker. Og det er den proces vi har automatiseret og som er med i vores abonnements baserede model”

1 kommentar

Skriv et svar