Arkiver

Nyheder

BIRK-HOLM – Etisk og æstetisk strik design.

Anna Storck Birkholm Falshøj studerer i skrivende stund på design- og businessskolen Teko og har netop lanceret egen webshop. Birk-Holm er et luksuriøst strik-brand, som er bygget på en 100% bæredygtig grundsten.

Vi har talt med Anna omkring lanceringen af webshoppen, om konceptet og om hvordan det er at jonglere rundt mellem rollerne som kvindelig iværksætter, designstuderende og kærlig mor.
Konceptet Birk-Holm tager udelukkende afsæt i bæredygtighed, hvori der inkluderes alt fra Zero-waste tiltag, emballage omtanke og valg af materialer og tekstiler. Alle de fashionable beklædningsdele består af Alpaca materiale og økologisk bomuld.

Vi undrede os, og spurgte til Annas valg om at starte et så selvstændigt projekt op på nuværende tidspunkt, velvidende at hun sidder med en tung bacheloropgave ved siden af.

[quote_box_center]”Det er i bund og grund fordi jeg ikke kunne lade være. Jeg har været i løbende dialog med en Kaospilot, efter jeg fik lysten og motivationen til at starte egen webshop med eget design. Hun har holdt mig skarp på min virksomhedsDNA og min kommunikationsform og ikke mindst gode idéer til website, shop og kunde kontakt[/quote_box_center]

Visionen for Birk-Holm er at nå ud over de danske landegrænser, og dermed få muligheden for at konkurrere med andre brands i andre lande. Danmark er som bekendt ikke rig på kvadratmetre, og hvis man ønsker succes og eksponentielle konverteringsrater, må der tænkes i internationale baner. Annas webshop har været aktiv i knapt tre uger, og visionen er, at leve af passionen for design og bæredygtighed samt hendes strålende, faglige talent. Dette er drivkraften, der skal bærer Birk-Holm mod den visionære drøm.

Selvom Anna har drivkraften, modet og motivationen til at starte et godt og sundt projekt op, har hun, som mange andre iværksættere, haft sine opstartsudfordringer, herunder elementer som checkout-flow, betaling og design.

[quote_box_center]”Jeg har haft nogle udfordringer i forhold til kommunikationen imellem mig og min ellers dygtige webgrafiker – jeg er helt grøn på dette område, og jeg har måtte uddanne mig selv i de forskellige roller man bør varetage som webshopejer. Der er meget at lære endnu, og som studerende, mor og iværksætter er der heller ikke den fornødne økonomi til at eksekvere som ønsket”[/quote_box_center]

Som udgangspunkt, har Anna valgt at benytte sig af en håndfuld velkendte bloggere, med tanke på at få hjælp til eksponering af både varesortiment og brandet i sig selv. Derudover har hun valgt at starte ud med at bruge et velovervejede udpluk af de eksisterende sociale medieplatforme, for at markedsføre og eksponere sig selv og Birk-Holm yderligere.

Foruden at besidde yderst kompetent designtalenter og have bæredygtighedshjertet på rette sted, er det vigtigt for Anna at differentiere sig fra konkurrenterne og desuden give kunden en god oplevelse.

[quote_box_center]”På mange webshops har du ikke længere kontakt til shoppen efter transaktionen er gennemført, og hvad der burde være det næste touchpoint er, når du modtager dine varer. Men jeg ender mere end ofte med en slidt og over-tapet papkasse, med mine varer og en krøllet faktura indeni. Mine kunder vil opleve, at de får en luksuriøs indpakning som stemmer overens med Birk-Holm konceptet, og når kunden pakker sine varer op, finder de en personlig hilsen fra mig”[/quote_box_center]

Dette er kun begyndelsen på et spændende e-eventyr, og vi glæder os til at følge op på  webshoppens udvikling. Vi krydser fingre for, at Anna for så vidt muligt formår at manøvre udenom de mange opstartsforhindringer der vil opstå undervejs, og vi håber at Birk-Holm får hurtige ben at gå på, så webshoppen, det unikke koncept  og de gode tanker bliver spredt i det virtuelle univers og videre ud til de glade forbrugere.

birkholmFranky1936 - Kopi

Skriv et svar