Trendsonline har tidligere skrevet om Veridu, et dansk startup med visionen om at blive en global identitetsservice baseret på digitale fodspor (læs det her). Den digitale identitetsverificeringsvirksomhed har netop ansat en ny Chief Sales Officer.
Det er den tidligere sales officer ved 192business, Ian Green, som tiltræder posten og samtidigt bliver en del af Veridus bestyrelse. 192business var en af Europas mest succesfulde identitetsvirksomheder og tæller nogle af verdens førende e-handelsvirksomheder som kunder. I 2012 blev 192business solgt til Experian og Ian Green har sidenværet strategisk rådgiver. Han har arbejdet med nye virksomheder, der behandler identitetssvindel, herunder Veridu, på et globalt plan. Om ansættelsen siger CEO i Veridu, Rasmus Groth:
”Vi er utroligt glade for, at kunne sige velkommen til Ian Green i Veridu teamet. Hans erfaring og engagement i Veridu bekræfter markedets potentiale og vores tilgang. Det åbner op for vitale muligheder for os.”
Rasmus Groth har tidligere givet udtryk for virksomhedens behov for at etablere sig på markedspladserne og fokusere på større samarbejdspartnere, som Experian, for at opnå sin ambition om at blive en global service. Det er en proces, som Veridu har haft nogle udfordringer med at gennemføre og det er her Ian Green kan blive et stort aktiv for virksomheden. Ian Green udtaler:
”I’m really pleased to be joining Veridu at such an exciting time in it’s development. The verification of social profiles provides a huge opportunity to extend ID verification for fraud and identity proofing globally. There is a huge untapped international market that traditional data providers are unable to fill and Veridu provide a key service in accessing profiles.”
“It is absolutely thrilling to be part of a company at the cutting edge of technology, instantly improving trust and providing greater certainty that the person’s social profile is real in pretty much every country in the world.”
Med ansættelsen af Ian Green har Veridu fået en ekspertkompetence ind i deres team, og planen er at reducere antallet af lange salgscyklusser, som er opstået, fordi deres virksomhed er baseret på flere mindre kunder. Vi bragte et podcast i sommer, hvor CEO Rasmus Groth fortæller mere om planerne for Veridu, hør det her.