Arkiver

Nyheder

Linkfire launcher et Link Management redskab til dig

Et nyt startup har netop launchet sit 2.0 redskab Linkfire, en platform der integrerer og videreudvikler elementer som link shortening, redirection og insights, og muliggør både bedre brand control og online team selvmonitorering i realtime.

Linkfire er drevet af en vision om at gøre Link Management lettere og mere effektivt. Derfor har Linkfire taget udgangspunkt i brugeren, der gerne vil styre, tilpasse, omdirigere og måle og lære af sine links.

Linfire_JeppeFaurfelt

Trendsonline har taget en snak med Managing Director Jeppe Faurfelt, der har arbejdet med social media management i mange år, blandt andet i danske Downtown.

Link Management

Lange rodede links uden afsender, og en forspildt mulighed for at måle kommunikationseffekten, var det der satte tankerne i gang hos teamet, der i første omgang havde marketeers for øje.

“Når virksomheder laver statusopdateringer eller deler andet indhold på sociale medier, anvender de ofte en call to action i form af et link. Vi fik lyst til at integrere allerede eksisterende elementer, som redirect, statistik og link shortening service på én platform.”

Derudover har platformen et potentielt særligt interessant element indbygget, som gør insights tilgængelige for hele teamet i realtime. Dette team element, gør Link Management platformen til en social aktivitet, der giver teammedlemmerne mere ejerskab og mulighed for selvmonitorering.

Tilgængelighed og kontrol til marketeers og mindre virksomheder

Med et første mål om at give marketeers og kampagne projektledere et mere tilgængeligt redskab, har der vist sig et potentiale for også mindre og mellemstore virksomheder, og iværksættere og startups, uden de store ressourcer til analytics og andre statistik insights.

“Vores platform henvender sig til dem, der har behov for et professionelt Link Management tool – også de helt små eller mellemstore virksomheder. Derfor har vi også lavet en gratis starter version, og tre udvidede planer, der kan tilvælges efter behov.”

Linkfire har sat sig for at hjælpe den erhvervsdrivende med at få kontrollen over både trafik, clicks og analytics, uden at opgive sit brand, og uden at skulle betale en stor sum, som mange andre redskaber, der ofte henvender sig til store etablerede virksomheder, der har ressourcerne til at investere i deres data.

linkfire_trendsonline

Med udspring i en marketeers behov

Linkfire opstod ud de digitale marketeers arbejde og et behov, som teamet identificerede og så som uopfyldt.

Kerneteamet er en stærk gruppe, der har kørt flere projekter sammen tidligere. Serie-iværksætter Lars Wiberg Ettrup, UI/UX Designer Helder Almeida og Managing Director Jeppe Faurfelt, kender hinanden gennem tidligere professionelt samarbejde. Teamet består derudover også af Lead Developer Morten Rugaard, Digital Designer Klaus Skytte, og Online Marketing Manager Sebastian Fredholm.

”Jeg føler, at vi har fået rigtig meget ud af det tætte samarbejde i teamet. Vi komplementerer hinanden godt, men udover det bringer vi et stort kendskab til hvordan digitale kampagner eksekveres med ind i Linkfire.  Det har vi selvfølgelig brugt til at finde ud af, hvilke behov der er i markedet og tilpasse produktet derefter”.

Udover deres egen erfaring med digitale kampagner, har Linkfire været ude og beta-teste med flere startups, blandt andre Everplaces, Billetto og Airhelp. Founder og CEO Tine Thygesen fra Everplaces har givet Linkfire et testimonial, der netop handler om platformens sociale element:

“We have worked with Linkfire for some time now and are delighted with the beautiful, straightforward interface that lets our team create and edit links with great ease.” Linkfire.com

Et Linkfire team med professionel teamspirit

Det interne samarbejde i Linkfire teamet bærer præg af en no-bullshit attitude med kunden i centrum og en professionel tilgang til platformens udvikling.

“På papiret er vi vel ikke så anderledes fra andre tech startup teams derude. Vi har alle erfaringer fra tidligere startups, og kender til de uforudsete forhindringer, hvor det er vigtigt at have et team, der hurtigt kan omstille sig og løse nye udfordringer. Men jeg vil fremhæve én ting, der er enormt vigtig – nemlig, at vi er en flok erfarne og dedikerede gutter, som frit debatterer enhver lille detalje omkring projektet uden personlige agendaer eller big egos. Det tror jeg på, skaber et bedre arbejdsklima, og i sidste ende resulterer i et bedre produkt.”

Teamet har kunne eksekvere mere effektivt, da rutiner, roller og kapital ikke har været de store udfordringer for Linkfire, som dermed har kunne bruge deres energi på. Det gør Linkfire til et nyt, men stærkt startup, som vi glæder os til at følge med i. Lige nu finpudses de eksisterende elementer, mens der videreudvikles på platformen.

“Vi er kommet hurtigere i gang med at bygge og validere produktet i markedet i beta-mode, fordi vi har skulle tænke mindre administrativt. Derudover har vi været forskånet for at outsource til eksterne leverandører i og med, at vi ofte kan finde de rette kompetencer in-house. F.eks. har vi derfor selv kunnet producere vores explainer video.”

Du kan se den introducerende video, som Jeppe nævner, og lære mere om Linkfire herunder. Det er muligt at eksperimentere med alle features i deres Link Management tool gratis i 15 dage. Teamet hører gerne fra dig, hvis du har feedback!

I Trendsonline redaktionen er vi begyndt at lege med Linkfire’s muligheder, og for os betyder det, at hver skribent har mulighed for at customize og følge deres egne artiklers link. Det skærer et led fra i processen, og giver hvert teammedlem mulighed for selv at monitorere deres arbejde, og hvilken effekt deres arbejde har i et givent netværk.

Vi glæder os til at se, hvad Linkfire kan betyde for os. Hvad mon det kan betyde for dig?

Skriv et svar