Calendize vil erobre 500 mio. inkarnerede fodboldhjerter

Det danske startup Calendize vil erobre over en halv milliard inkarnerede fordboldfans, gennem deres lancerede kalender app.

Vi har tidligere skrevet om Calendize, og vi har siden fulgt deres udvikling ,og ventet i spænding for at se hvilket træk, der blev det næste. Nu ser det ud til, at de har fundet et hul i markedet med deres nye kalender app, der fokuserer mod sportsfans verden over.

”Calendize har netop introduceret Calendize Sports til iPhone, der gør det muligt for sportsfans over hele verden at følge deres favoritbegivenheder og hold. Det er oplagt at bære konceptet ud til klubber og fans sammen med store sportsikoner som Jan Heintze og Jakob Friis Hansen”, siger Jacob Beckmann, der er en af founderne bag Calendize. tweet


Calendize
Samarbejde med fodboldlegender

Den netop lancerede sociale kalender-app, Calendize, er nu på vej ud på den internationale sociale mediescene.

Våbnet vil i først omgang være et usædvanligt samarbejde med de tidligere landsholdspillere og fodboldlegender, Jan Heintze og Jakob Friis Hansen.

Calendize har i efteråret testet tjenesten på fodboldfans i

  • Danmark
  • England
  • Spanien
  • Tyskland

og de har taget tjenesten til sig.

”Fansene er helt vilde med den. De får en nem og lækker visuel adgang til deres favoritligas eller –klubs kampkalender, der kan ’Calendize’ deres events til en fans personlige kalender og derefter modtage løbende live-opdateringer som notifikationer på telefonen, når der er lineup klar, scores mål eller det endelige kampresultat foreligger”, siger Jacob Beckmann. tweet

Calendize vil ikke kun være en kalender man bruger selv, de vil også være en social kalender, hvor man følger sine favorit sportsbegivenheder sammen med venner og andre med samme interesse.

Den tidligere professionelle fodboldspiller, og nuværende fodboldscout for den italienske fodboldklub Fiorentina, Jakob Friis Hansen, ser rigtig store muligheder i Calendize:

”Calendize fungerer lidt som Twitter, men hos Calendize følger du bare ligaerne og holdenes kalender i stedet for personer. Det er en god måde for mig at holde styr på de mange hold og kampe, som jeg selv følger”. tweet

Calendize forhandler pt. med nogle af de største fodboldklubber i Europa, og forventer at kunne præsentere det første strategiske samarbejde i løbet af en måned. Blot en enkelt af disse klubber repræsenterer adgang til en fanskare på over 10 mio. inkarnerede fodboldfans.

”På verdensplan forventer vi, at der er over 500 mio. inkarnerede fodboldsfans, og at de potentielt set alle sammen vil kunne få glæde af Calendize. Vi har alle de store fodboldligaer, -hold og dermed kampe i app’en, så uanset hvem man er fan af, har vi klubbens kalender klar med et par klik”, siger Jacob. tweet

Hos Trendsonline supporter vi danske startups, og vi glæder os altid over dem med store ambitioner – og det har Calendize med deres nye Calendize Sports. Vi håber på, at de på sigt stiller sig op på sejrsskamlen, løfter pokalen og synger med på We are the champions.

Skrevet af

Læs også

Top