Arkiver

EventsNyheder

The Psychology Behind Sharing – #SMWmindshare

The Psychology Behind Sharing blev afholdt af MindShare hos Benjamin Media på Frederiksberg. Strategic Director ved Mindshare præsenterede dagens deltagere for en top 5 over “Hvorfor vi deler”, læs mere om eventet herunder.

“Vi deler mere, fra flere kilder, med flere mennesker, meget oftere og langt hurtigere.

Behovet for at dele og “brande” sig selv er ikke noget nyt – Vi har altid delt, det er den del af vores natur. Men hvad har ændret sig? Og hvordan kan du bruge det i din social media strategi?

SMW_ThePsychologyBehindSharing3

Verner Bager præsenterer en top 5 over – Hvorfor vi deler?

  1. For at bringe værdifuldt og underholdne indhold til andre
  2. For at definere os selv overfor andre
  3. For at skabe og udvikle relationer
  4. Selv opfyldelse
  5. For at sprede budskabet om et sag

For at bringe værdifuldt og underholdne indhold til andre

Mange deler viden og/eller information, fordi det giver dem muligheden for at oplyse andre om deres egen holdning til et produkt eller en sag. Dertil, er der også en tendens til, at folk tænker meget over hvilken værdi deres indhold tilfører andre.

For at definere os selv overfor andre

En anden grund til at vi er så glæde for at dele er, at det giver os en mulighed for at vise hvem vi er – men ikke mindst hvem vi ikke er. Via de sociale medier har vi faktisk en indflydelse  på, hvordan vi ønsker at andre skal opfatte os. Derfor er det vigtigt for virksomhederne, at tænke over hensigten med at være på de forskellige platforme.

For at skabe og udvikle relationer

Vi deler information og viden for komme i kontakt med andre, som har de samme interesser.  Vi vil kommunikere med andre som vi har noget til fældes med, fordi så er det nemmere at etablere en relation.

Selv opfyldelse

Det skal ikke være en hemmelighed, at vi også deler for at føle os mere involveret med verden og for at føle at vi har en indflydelse på andre.

SMW_ThePsychologyBehindSharing2

For at sprede budskabet om et sag

En anden tendens er, at vi deler, fordi det er en god måde at støtte en sag eller et problem, som man synes er vigtigt at andre skal forholde sig til.

Hvad kan man bruge det til?

Relater dit brand med et emne som er følelsesmæssig forankret hos din målgruppe, så har man en større forudsætning for, at man skaber bedre indhold og dermed skaber mere værdi for dem.

“Kend din målgruppe indgående, så du kan skabe reel værdi for dem”

Følelser er afgørende for om vi deler. Positive følelser giver langt bedre effekt end negative følelser. Følelser  koblet til overraskelse og forventninger har bedre delingskraft.

Du kan finde mere info på #smwmindshare #smwcph og @trendsonline.

Skriv et svar