Den tætbevoksede servicebrancheskov har fået et spændende og originalt træ, hvor kombinationen af service, faglighed, strategisk CSR og onlineshop er taget til et nyt niveau. Workersdeal.dk giver kunder håndværkertilbud på en simpel og overkommelig måde, og så er det ualmindeligt brugervenligt.
Når forbrugeren klikker ind på hjemmesiden, er der allerede gang i butikken.
Opsætningen og det visuelle virker overskueligt, og det kræver minimal indsats for kunder at benytte sig af Workersdeal.dk services. Der er fokus på strategisk CSR, og det handler for teamet bag virksomheden om at fremme lokalsamfundet og hjælpe nærmiljøet.
Det du virkelig står og mangler
Tarvelige stikkontakter, et skævt gulvpanel og udygtige lampeudtag, det er småbøvl i boligindretningen, som forbrugeren godt kan se sig ud over og lære at leve med. Men, hvis den samme forbruger med de trælse lamper vælger, at få fikset og repareret de der boligindretningssmåting uden at pådrage sig elektriske stød eller sidde med frygten for at gøre småskade til katastrofe, så bliver det som oftest en smule bøvlet. Først skal der søges på de rette håndværkere til boligproblemet, dernæst skal der tages telefonisk kontakt, aftales tid, måske omkostninger, der skal udveksles kontaktoplysninger – og så skal der ventes.
Om scenariet er så dramatisk, ville ikke alle istemme sig i, men det er dog ikke ukendt for mange forbrugere, og den har teamet bag Workersdeal.dk fanget.
”Vi bestræber os på at samle de bedste og mest professionelle virksomheder, så du kan finde et godt tilbud fra din næste vinduespudser, maler, elektriker, mekaniker, vvs’er, cykelsmed helt uden, at du selv skal forhandle om prisen på den specifikke opgave. Vi har sørget for, at du sparer penge i forhold til den vejledende udsalgspris,” står der på Workersdeal.dk.
Workersdeal.dk er et originalt tiltag, hvor services i håndværksregi udbydes til kunder med ti tommelfingre. Det enestående koncept blev lanceret 10. januar, og projektet tilbyder en bredt udsnit af hjælpende hænder i håndværksregi.
Founderen af Workersdeal.dk, Carsten Geisler Hansen, er selv uddannet elektriker og har spædet cv’et op med en bachelor i HA-Erhvervsøkonomi.
”Tanken bag Workersdeal.dk tager afsæt i, at vi gerne vil give de lokale virksomheder og foreninger noget promotion. Det kan være svært at hamle op med de store virksomheder med uudtømmelige marketingsbudgetter, men vi vil profilere vore miljø på bedst mulige måde, og det gør vi ved at hjælpe hinanden,” siger Carsten Geisler Hansen til Trendsonline.dk.
Det overordnede koncept bygger på tværfaglige samarbejder mellem håndværks- og servicevirksomheder, som hjælper brugeren med de helt lavpraktiske dagligdagsudfordringer.
”De små virksomheder er vores fokus, vi vil knytte lokalsamfundet på en ny måde. Vi vil skabe et netværk af håndværkere, som bære en ansvarlig og bæredygtig profil,” udtaler Carsten.
Det er vildt nemt
Kunderne skal igennem tre simple og velkendte trin for at opnå det rette produkt ud fra den service, de ønsker.
Først finder den desperate kunde med for mange tommelfingre den håndværks- eller serviceydelse, som vedkommende har brug for, herefter trykkes der på knappen med påskriften ”Køb”. Inden for 24 timer ringes kunden op, og opgavens omfang og tidsbestemmelse for forløbet aftales, herefter skal kunden læne sig tilbage, lytte efter dørtelefonen og se på, mens en fagkompetent håndværker klarer problemet professionelt.
Den brede vifte af services, som tilbydes af Workers Deal, synes holistiske og uendelige, og omhandler faggrupperne Tømrer, Snedker, Alarm og Låseservice, Gulv, VVS, El og Elektronik, Auto og Bilpleje, Rengøring og Vinduespuds, Cykel, Maler og services i samme regi generelt.
Den gode sags tjeneste
Udover den lange liste af services og faggrupper har Workersdeal.dk en hjertelig agenda med hele projektet. Under titlen ”Gode Omgivelser-puljen” ligger en fin tanke og gode hensigter, som hjælper og støtter forskellige lokale tiltag.
Helt lavpraktisk doneres hele 10% af alt pengeoverskud, som Workers Deal tjener på at fikse lamper, skifte dæk og montere trælister, til frivillige foreninger rundt om i landet.
Befinder en kunde sig i Nyborg og har brug for at få rodet med elektriciteten, benytter kunden sig af en lokal serviceudbyder, og donationen går her til en fynsk forening eller organisation. Organisationen skal dog være registreret og godkendt, og puljerne er overvejende opdelt i regioner og følger altså ikke de enkelte byer.
”Meningen er, at jeg vil ud til hele Fyn. Håbet er, at vi kan komme ud i verdenen med det her koncept. Lige nu har jeg et netværk at trække på, men vi håber at tiltrække flere fagstærke virksomheder og midler, for så at blive etableret geografisk mere udbredt,” siger Carsten til Trendsonine.dk.
På nuværende tidspunkt er Workers Deal begrænset til Fyn, men spås at være en skarp konkurrent til landets eksisterende håndværkertilbud, hvor de gode intentioner falder godt i spænd med virksomhedens umiddelbare gennemsigtighed, strategiske CSR og hjælpsomme hensigter. Danmark har fået et nyt træ i servicebrancheskoven, og der er vokseværk i branchegrenen.
Trendsonline.dk byder velkommen til Workersdeal.dk, og vi glæder os til at følge udviklingen på landsplan.
1 kommentar