The Cloakroom udvider markedet til DK

Det er slut med lange shopping ture for manden. Det har Kasper Brandi Petersen og Asbjørn Jørgensen sørget for er en realitet – en service, der har vokset sig meget stor meget hurtigt, og som nu også tilbydes i Danmark.

Vi kender det jo godt alle sammen, nogle ting skal bare kunne gøres hurtigt i vores travle hverdag. En af de ting, som vi mænd helst gerne vil have overstået i en fart, er bla. tøj indkøb. Det har Kasper Brandi Petersen og Asbjørn Jørgensen erfaret efter de launchede The Cloakroom i Holland maj 2013 og i Danmark her i februar 2014.

”Som kunde svarer man på en række spørgsmål online og får derefter tilsendt en unikt sammensat boks med tøj af en professionel stylist. Boksen indeholder Skandinavisk mode for 8.000 kr. med primært danske brands,” forklarer Kasper om konceptet, og som du kan læse meget mere om her. tweet

The Cloakroom i rivende vækst

Hos The Cloakroom går det stærkt, meget stærkt. Siden de to foundere launchede i maj 2013, har de fået 2 mio. i investering, er vokset fra 2 til 18 ansatte, har opnået en omsætning på 4 millioner om måneden og har åbnet op for et nyt marked – det danske. Det varer heller ikke længe før, der skal udvides yderligere.

”Der er knald på nu, og om 6 måneder vil det være en helt anden virksomhed. Vi har 10 åbne stillinger lige nu og satser på at gå fra de nuværende 18 ansatte til 40 ansatte om 6 måneder. Især er der knald på det danske marked, og vi forsøger at hyre 3 nye danske personal shoppers, en country manager og en social media manager så hurtigt som muligt,” fortæller Kasper. tweet

Fokus på det europæiske marked

Da jeg første gang hørte om dette startup, var der en ting jeg undrede mig over, nemlig deres valg af startmarked. Det er ikke ofte, man hører om danske startups, der tager til udlandet i første omgang. Kasper forklarer:

”Vi er et start-up med fokus på det Europæiske marked, og det betyder ikke så meget for os, hvilket land vi bor i. Det har fra starten været planen at fokusere på Benelux og Skandinavien og først derefter de større Europæiske markeder,” siger han. tweet

Yderligere beskriver Kasper, at der er færre omkostninger og logistisk strategisk at starte virksomhed i Holland, end det er i Danmark. Den store havn i Rotterdam gør Holland til et logistisk knudepunkt i Nordeuropa, og de lave skattesatser gør lige netop Amsterdam, hvor hovedkontoret er placeret, gunstig.

De to foundere bag 

Kasper Brandi Petersen og Asbjørn Jørgensen, foundere af The Cloakroom

Kasper Brandi Petersen og Asbjørn Jørgensen, foundere af The Cloakroom

De to foundere har vidt forskellige kompetencer, hvilket Kasper beskriver har været en af deres klare fordele, da deres kompetencer har kunnet supplere hinanden. Kasper Brandi Petersen har tidligere beskæftiget sig med procesoptimering og key account management for Mærsk i Europa og mellemøsten, og Asbjørn Jørgensen har arbejdet med eksplosive startups i Silicon Valley, Sao Paolo, Berlin og Amsterdam. Sidstnævnte er væksteksperten i teamet, forklarer de. Til fælles har de dog, at de begge er uddannede fra Copenhagen Business School, hvor de mødte hinanden i 2012.

Det er spændende at følge et startup som The Cloakroom, der i 2013 var nomineret til Årets Born Global ved Ivækstprisen, i rivende udvikling, og vi glæder os meget til at følge deres videre færd.

Som beskrevet tidligere i artiklen, søger The Cloakroom nye dygtige medarbejdere. Så kan du se dig selv i et af de beskrevne jobs, og har du lyst til at give den gas i et spændende startup i rivende vækst. Så vil vi råde dig til at tage kontakt til drengene asap.

Her ser du The Cloakrooms style team

Her ser du The Cloakrooms style team

en kommentar;

  1. Pingback: Danske The Cloakroom tidobler sin vækst - Trendsonline.dk

Top