E-handelsanalyse februar: Tablets vinder

Tablets vinder frem som købsredskab, især i børnefamilier, mens mobilen mest bruges til at tjekke varer. Og i februar planlægges sommerferien, så rejse salget steg 50 % pct. i f t januar, viser Dansk e-handelsanalyse for februar 2014.

Tablets vinder stærkt frem som købsredskab, når danskerne handler på nettet, mens mobilen bruges mest til at søge efter varer. Det er dog fortsat PC’en, som bruges i 4 ud af 5 køb på nettet, viser månedsopgørelsen for februar fra Dansk e-handelsanalyse.

[quote_box_center]”Det er nemmere at søge og finde varer via de mobile enheder, der altid er lige ved hånden som mobiltelefoner og tablets. Her har tablets fordel af en større skærm, der letter både søgning og selve købet, og derfor sker hvert 7. køb på nettet (14 %) via en tablet. Kun hvert 20. køb sker via en mobiltelefon,” siger kommunikationschef Henrik Theil, FDIH, Foreningen for Dansk Internethandel.
”Tablets er en klar favorit hos børnefamilierne, hvor den bruges i næsten hver fjerde handel (23 %) på nettet, og lægger vi børnefamiliernes køb via mobilen oveni, så klarer de 3 ud af 10 køb via mobile enheder. I en travl hverdag er det redskaber, som altid er klar til brug og trådløst forbundet til nettet. PC’en dominerer fortsat, men er på retur som familiens foretrukne enhed,” vurderer Henrik Theil.[/quote_box_center]

tablets_februar_analyse_2014

Sommerrejser sælges om vinteren
Februar er vinterens sidste måned, men det er her sommerens rejser planlægges – og købes online. I forhold til januar 2014 så steg antallet af solgte rejser og kulturoplevelser i februar med 50 %.
I januar udgjorde rejserne 10 % af danskernes online køb, og det steg til 15 % i februar.

Skrevet af

Top