Italien tester: MasterPass by MasterCard

Nu får detailhandlere og ehandlere mulighed for, at gøre betalingsprocessen endnu lettere for deres kunder. I dag handler det ikke bare om, at handle ind, det skal være nemt, bekvemt, sikkert og så skal forbrugeren helst ikke foretage sig for meget.

Den multinationale betalingstransaktionsvirksomhed MasterCard Worldwide, har lanceret deres bud på en digital betalingsløsning. Løsningen har til formål, at effektivisere betalingsprocessen på en ny måde, således den bliver hurtigere og mere sikker.

Digitaliseret betalingsløsning – nu med sikkerhed
MasterCard har for ganske nylig lanceret deres nye tiltag, i form af en ny, effektiviseret og mere sikker digital betalingsløsning. Det nye programmel tituleres MasterPass, og det var den sydeuropæiske støvle, Italien, der fik lov, som et af de første europæiske lande, at teste løsningen i praksis.

MasterPass er på nuværende tidspunkt kun aktivt i USA, Australien, Canada og Storbritanien, men det spås at flere lande i Europa meget snart får æren af den nye funktion.
[quote_box_center]”MasterPass forenkler den måde du handler på, uanset om du befinder dig hjemme, i en butik eller om du er på farten. MasterPass er den perfekte kombination af sikkerhed og bekvemmelighed. Du kan trygt gemme dine betaling- og forsendelsesoplysninger, således du bruger mindre tid på at kontrollere og mere tid på at nyde de ting du elsker.” MasterPass intro-pitch [/quote_box_center]
Ifølge MasterCard, er det præcis denne form for enkelthed i online køb, som gør sig gældende i e-handels stigende vækstrater
[quote_box_center]”I øjeblikket, er MasterPass tilgængelig for kunder i Banca Generali, BNL Gruppo BNP Paribas og BPM, men snarrest muligt vil funktionen også være til rådighed for kunder i andre store italienske banker. Ved, at MasterPass kun er tilgængeligt for de kunder, som er kunder i de banker der samarbejder med MasterPass, garantere det brugerne de højest mulige sikkerhed- og privalivsstandarder.” MasterCard Worldwide [/quote_box_center]
Formålet med den nye funktion, er ifølge MasterCard koncernen, at MasterPass skal gøre online køb hurtigere, mere enkel og mere sikker end hidtil set. Med den nye digitale betalingsløsning, kan forbrugerne gemme deres navne-, kort- og shippingoplysninger, når de tilmelder sig MasterPass, så de slipper for at skulle indtaste selv samme oplysninger hver gang de står ved checkout i en webshop. Kunden skal kun klikke på knappen ”Køb med MasterPass” og indtaste et forudbestemt kodeord, for at gennemføre betalingen.

Fordelagtigt for alle
Hurtig og enkel shopping er en stor fordel for både forbrugerne, detailhandlerne og ehandlerne. Dette i sig selv, udgør ikke nye og hidtil usete fakta, men MasterCard havde det med i overvejelserne, da MasterPass skulle tilretetlægges.
Ved at fokusere på enkeltheden i et køb, reduceres abandon-rates, mener team MasterCard.

På verdensplan findes mere end 1,9 mia. kunder med et MasterCard-betalingskort i baglommen. MasterPass bliver en unik betalingsløsning alle med et MasterCard, og derved differentiere betalingsløsningen sig fra andre konkurrenter, herunder de danske pendanter Paii og MobilePay, hvor brugen af disse løsningsfunktioner ikke er forudsat dit valg af bankfilial.

Med et MasterPass, kan forbrugerne foretage både online- og mobilbetalinger.
I skrivende stund, har mere end 3.500 italienske detailhandlere og ehandlere tilmeldt sig denne digitale betalingsløsning. Fremadrettet, får MasterPass flere funktioner for kunden at benytte sig af, herunder Real-Time advarsler, bankkontooplysninger og optegnelser over historiske køb. Desuden får kunden mulighed for at modtage informationer om givne rabatter og tilbud i butikker de har besøgt. MasterPass vil endvidere støtte nye teknologier indenfor in-store shopping, baseret på de købsoplevelser som detailhandlen ønsker at give deres kunder.

Vil du se mere MasterPass? Klik HER for en udførlig men overskuelig introduktionsvideo.

Skrevet af

Top