Livet som e-handler #1

Shopsonline er det nye danske medie for e-handlere, et medie der har manglet på det danske mediebillede meget længe. Som med alle andre medier er alt begyndelse svær, men med en stærk kraft i form af Sisse Melsen i front, er grundlaget på plads for at skabe et solidt medie.

Vi har dog brug for hjælp, vi vil gerne vide meget mere om hvad der foregår ude i de danske webshops, hvilke spændende tests kører i? Har i lige købt konkurrenten? Har i droppet gratis fragt? Eller andre spændende ting som vi kunne skrive om – i sidste ende er det det der er interessant at læse om.

Derfor har jeg også besluttet at flytte min e-handelsdagbog over på shopsonline fremfor min personlige blog. Jeg vil gerne bidrage til at vi får skabt mere opmærksomhed på e-handel og på os som e-handlere. Har du en historie om din virksomhed som du føler fortjener opmærksomhed, så tag fat i mig eller Sisse. Vi har skribenter der sidder og tripper efter spændende nyheder.

Ugen der gik
Ugen der gik har været en af de sværere uger i mit liv som e-handler. Vi har haft en række problemer som alle sammen ramlede sammen i denne uge. Det er aldrig sjovt at opleve, men også i de stunder hvor dem der vil lykkedes, viser deres ansigt. Og jeg vil lykkedes, og i min egen optik er jeg også til dels lykkedes :)

Men når man oplever problemer, så bruger jeg ihvertfald en masse tid på at finde problemet samt at finde på nye tiltag som kan løse problemerne. Så det har betydet at jeg i denne uge har arbejdet med nogle nye områder.

1. Facebook markedsføring
Facebook har netop lanceret et tag man kan ligge på sin hjemmeside, så man kan targette folk der har besøgt ens hjemmeside på facebook. Noget der kan bruges ret agrressivt til markedsføring. Til at starte med har vi bare fået lagt tagget på, og derfra skal der gives gas på facebook.

2. Orocrm
Et nyt system fra nogen af dem der har skabt Magento. En platform til at håndtere den store mængde oplysninger magento indeholder. Indtil videre er platformen ikke moden, men helt klart noget vi vil arbejde mere med i fremtiden.

3. Hvor mange nyhedsbreve skal vi have for at nå vores mål
Vi arbejder meget strategisk med tingene hos os, og har en finansiel tilgang til de fleste ting. Derfor har vi nu et klart budget og plan for vores nyhedsbreve resten af året.

Mere personligt
Prøver jeg lige pt og den næste 30 dage at registrere alt min tid i et lille program der hedder Harvest. Det er egentlig til konsulenters tidsregistrering. Jeg bruger det dog istedet til tidsoptimering. Det motiverer mig meget at jeg kan se hvad jeg bruger min tid på, og at jeg kan se hvad jeg får opnået. Det har kørt i en uge nu, og har indtil videre været godt for mig. Jeg er gået fra 5 timers effektivt arbejde til 7 timers effektivt arbejde i går.

Skrevet af

2 kommentar

  1. hello@zentrade.dk'Morten Hyldgaard said:

    Hej. Gode input. Kan du forklare mere om, eller linke til andetssteds, ift det der tag til facebook ?

Top