Google Analytics certified Partnes, Premium kunder og udviklere igen i år deltage i Bay Area årlige topmøde. Der bliver arbejdet på konstant produktforbedring baseret på feedback fra Google Analytics mest dedikerede brugere. 2014 mødet vil omhandle værktøjer og funktioner så som: forbedret E-handel og fleksibel og skalerbar rapportering.
Google Analytics E-handels data, er traditionelt fokuseret på deltaljer omkring et køb. Herunder indsamles oplysninger omkring transaktionen og produkt detaljer.
Udfordringen består i, at i dag ønsker marketingsfolk at forstå hele kundens rejse. De ønsker uddybende deltaljer omkring kundeadfærd. Derfor er det vigtigt at kunne levere detaljer, der afspejler kundens adfærd når de søger efter produkter, interagere med merchandising enheder samt on-site marketing. [quote_box_center]”i dag annoncerer vi beta for styrkende e-commerce, som er en komplet omlægning af, hvordan Google Analytic måler e-commerce oplevelsen” – Google Analytics team.[/quote_box_center]
Denne forbedring giver virksomheder klar indsigt i nye og vigtige målinger omkring shoppernes adfærd og konvertering, herunder: produkt detaljerings oversigt, ”tilføj til kurv” handlinger, interne kampagne klik, successen af interne merchandising værktøjer, købsprocessen og køb.
Handelsvirksomheder vil derfor være i stand til at se, hvor langt brugerne når i købsprocessen og se hvornår de springer fra. Se komplet oversigt over Google Analytics nye funktioner her
For marketingsfolk og E-handels ledere etableres et nyt kursus – Analytics Academy Site, som er et kursus der udbydes til e-commerce branchen, med henblik på at finpudse analytiske færdigheder. Første kursus er allerede annonceret under titlen Ecommerce Analytics: From Data to Decisions.
Fleksible og skalerbare rapportering er også i højsædet for nutiden marketingsfolk samt analytikere. De går ind og ser på adskillige datasæt, der kan hjælpe med at give dybere indsigt omkring trafikken på sitet. Google Analytics arbejder på nuværende tidspunkt på en række nye funktioner, der skal forenkle virksomhedernes arbejde med forskellige typer af data i Google Analytics.
Google Analytics har løftet sløret, for en række nye tiltag herunder introduceres Unified Channel Groupings, som er kanalgrupperinger, der sikrer at al trafik der kommer fra ens website er klassificeret in-line med unikke kanal definitioner. Marketingsfolk kan dermed få en værdifuld tildeling, der giver anledning til fortolkning og rapportering omkring forbrugernes rejse, baseret på deres unikke syn på erhvervelses.
Funktionaliteten i det eksisterende Google Analytics Dimension Widening er blevet omdøbt til Data Import. Denne funktion skal give kunderne større mulighed, for at importere flere af deres egne data ind i Google Analytics. Dette kunne omfatte specifikke produktoplysninger , oplysninger om returnerede produkter , indsigter omkring dine kunders præferencer og meget mere. Disse importerede data kan bruges sammen med næsten alle standard Google Analytics funktioner.
For Google Analytics Premium brugere , introduceres Custom Tables, som er brugerdefinerede tabeller. Denne kraftfulde funktion gør det muligt for brugerne, at hente unsampled data ved hjælp af hvad der bedst passer til deres virksomheds behov . Når det er konfigureret, vil friske data være tilgængelige dagligt for unsampled analyse og segmentering.
Enterprise-class funktioner
I dag forsøger innovative marketingfolk i stigende grad at fæstne sig til medie effektuering. I forbindelse med dette, annonceres en problemfri integration mellem Google Analytics Premium, DoubleClick Campaign Manager og DoubleClick Bud Manager. Google Analytics Premium er unikt positioneret til at hjælpe dagens annoncører til at forstå, hvordan kunder og potentielle kunder , interagere med reklamemedier trafikerede på DoubleClick -platformen. Ud over at forstå data indtryks niveauet , kan annoncører nu sende remarketing lists fra Google Analytics til DoubleClick Bud Manager.[quote_box_center]”Vi har tilføjet Google Analytics Premium og DoubleClick budadministrator integration i år for yderligere at optimere vores stærkeste forspringsgenererende kampagner. 70% af vores display leads kommer fra vores retargeting kampagner og Google Analytics Premium og DoubleClick budadministrator integration, giver os mulighed for at bevæge sig ud over optimering af webstedet og kreativitet, til hurtigt at tilpasse annoncer. Denne optimering findes ved hjælp af vores viden om forskellige besøgssegmenter ikke kun generiske besøg.”
– Melissa Shusterman Strategisk Engagement Director, MaassMedia[/quote_box_center]
Derudover, for virksomhedens kunder , tjenesteudbydere , eller udviklere , der administrerer mange konti tilbydes 4 nye Provisioning API til at hjælpe med at spare tid og øge produktiviteten. Det nye Provisioning API skaber nye GA konti, Adwords og filtre API til at styre konfigurationer og Integrer API til overfladen sammen med vigtige rapporter og dashboards. Google Analytics har yderligere relanceret App Gallery som Partner Gallery, dette skal være den nye destination, for at finde tjenester af Google Analytics Certified Partners og apps fra Google Analytics Technology Partners.