De fleste har set det komme, men hvem der skulle stå i spidsen for Dansk Supermarkeds e-handels indsatsområde, har indtil nu været uvist. I går blev det offentliggjort at Kenneth Nielsen, som har mere end 20 års erfaring fra anerkendte virksomheder som Apple og Amazon, er blevet hentet hjem til Danmark, for at realisere satsningen på e-handel for Dansk Supermarked.
Ifølge en pressemeddelelse fra Dansk Supermarked bliver e-commerce i samme ombæring et selvstændigt forretningsområde, og Kenneth Nielsen kommer dermed til at referere direkte til Dansk Supermarkeds administrerende direktør, Per Bank.
[quote_box_center]”Kenneth kommer med stærk international erfaring med digitale kunder, multichannel, vækst og udvikling. De digitale platforme er blevet et centralt forretningsområde for Dansk Supermarked, og vi skal fortsætte den betydelige vækst, vi de seneste år har oplevet på dette felt,” udtaler Per Bank i meddelelsen.[/quote_box_center]
Indtil videre har Dansk Supermarkeds indsats på e-handels området været minimal, men Kenneth Nielsen ser potentiale i at udvide forretningen online.
[quote_box_center]”Der er fortsat store muligheder – også for at blive first mover på det danske online-marked, som er mere fragmenteret end i mange andre lande. Dansk Supermarked har med sin multichannel-tilgang en unik position til at give kunderne endnu stærkere tilbud end i dag. Det er en så spændende udvikling at blive en del af, at jeg ikke tøvede med at takke ja, da muligheden bød sig,” siger Kenneth Nielsen.[/quote_box_center]
Kenneth Nielsen får titlen som Group Digital Director for Dansk Supermarked og flytter teltpælene til Aarhus, efter at have boet i Luxemborg, hvor Amazon har sit europæiske hovedkvarter. Kenneth Nielsen tiltræder sin nye stilling den 1. oktober.