Bloggers Delight opkøber største konkurrent og tager for alvor kampen op mod magasinerne

Danmarks største blogging platform, Bloggers Delight, har netop opkøbt Looklab, der administrerer en række mode- og livstilsblogs. Opkøbet af deres største konkurrent er blot det første i en strategi der skal gøre Bloggers Delight til Danmarks største online mediehus.

Bloggers Delight serverer allerede over 10 millioner sidevisninger om måneden til ca. 600.000 unikke læsere. Det opnås vha. et netværk bestående af over 30.000 blogs.

Det tal kan forventes at stige markant, nu hvor Looklab bliver en del af virksomheden. Og det er ikke sikkert, at opkøbet bliver det sidste, fortæller Henrik Akselbo, founder og direktør for Bloggers Delight.

Vi har en fortsat offensiv vækststrategi. Heldigvis er der en række makrotrends, som underbygger disse vækstplaner, men der er ingen tvivl om at vi selvfølgelig har en målsætning om at overperforme markedet. I den forbindelse kan det ikke afvises, at vi i fremtiden igen vil foretage opkøb, som vi føler kan hjælpe os med at opnå disse målsætninger,” fortæller han og fortsætter:

“Vi er dog på den anden side også yderst optimistiske omkring, at vi med hhv. Bloggers Delight og Looklab allerede har en platform der kan sikre en fortsat eksplosiv vækst de kommende år. Vi er klar markedsleder på blogs, men er også et medie som i den grad snupper og i stigende grad skal snuppe markedsandele fra de mere traditionelle medieplatforme og mediebrands.

Han fortæller videre, at Bloggers Delight fremover ikke nødvendigvis skal begrænses til det danske marked. Firmaet holder også øje andre europæiske markeder og virksomheder og er klar til at ekspandere, hvis de rigtige muligheder opstår.

Blogs tilbyder unikke annonce muligheder

Værdien i det voksende blognetværk ligger i de unikke muligheder for annoncering, som netop blogmediet har at tilbyde. Det faktum, at Bloggers Delights netværk er opbygget af bloggende privatpersoner, minimerer kløften mellem afsender og modtager, og det skaber større troværdighed og åbner op for langt større engagement.

henrik_akselbo

Intet er stærkere end den personlige anbefaling. Bloggeren er den digitale veninde med helt op til 100.000 unikke følgere hver måned. Dette giver bloggeren en utrolig power. Hun er first-mover og meningsdanner, men samtidig i øjenhøjde med sine læsere,” siger Henrik Akselbo og fortsætter:

“Bloggerne står frem med navn og billede, og blogger også om personlige og mindre flatterende emner som dårlige hårdage eller eksamensangst. Dette kan læserne spejle sig i, og det skaber en stærk relation læser og blogger imellem, og et langt større engagement end på traditionelle medier.”

Blogs er ikke et nyt fænomen på internettet, men det bliver gradvist mere og mere mainstream. Og her er Bloggers Delight et eksempel på en virksomhed, der har formået at bygge en platform op omkring den ellers tidligere hobby-prægede aktivitet.

Læs også

Top