Luxplus.dk – online medlemsklub ekspanderer

Luxplus er en medlemsklub, der skaffer medlemmerne fordelagtige priser på: Beauty, parfume, hårprodukter m.m. Priserne er nær engrospriser, der ofte er 50-80% billigere end konkurrenterne. Kvalitetsprodukter er i højsædet og forhandles gennem anerkendte distributører i Europa. Fra omkring 1. november 2014 ekspanderer Luxplus til Sverige.

Ambitionsniveauet har fra start været højt hos Luxplus, som snart ekspanderer til Sverige med Luxplus.se og yderligere ekspansion vil ske i foråret 2015.

”Vi har sat målstrengen meget højt, idet vi tror på at konceptet kan implementeres i mange EU lande. Vi estimerer at op mod 40.000 medlemmer ultimo 2015 i 3-4 lande inkl. Danmark. Hvis disse mål bliver realiseret vil 2016 blive endnu et vækst år, da vi har domænerne klar til yderligere ekspansion i EU. – Peter Sønderby-Wagner, founder Luxplus.dk”

Ideen til Luxplus.dk opstod efter brainstorming i forbindelse med løbeture og konceptet blev langsomt støbt sammen og gjort til en realitet.

”Jeg er medejer af virksomheden Freeway, hvori jeg har siddet som direktør for Dating.dk, de sidste mange år. Jeg har kunne mærke trangen til at skabe noget nyt fra bunden. Jeg havde nogle kriterier i forhold til opstarten at et nyt projekt:

  • Det skulle være en abonnementsmodel med et langsigtet perspektiv.
  • Det måtte gerne omhandle fysiske (mærke)varer. (Jeg har udelukkende bygget digitale services hele mit liv, så det kunne være interessant at udfordre sig selv til at flytte varer i stedet for bits).
  • Det skulle være en branche, hvor de gamle etablerede kunne trænge til at blive rystet lidt.

Jeg brainstormede derefter videre med min tidligere kollega Martin Schultz Andersen, som i dag er medejer af Luxplus.dk, derved var fundamentet til at gå i gang langt. – Peter Sønderby-Wagner, founder Luxplus.dk”

Kernekompetencerne hos Luxplus er online marketing erfaring, teknisk forståelse, flittighed og planlægning. Dette har udledt i at kundeskaren, siden lanceringen i marts 2014, har bevæget sig op på 10.000 aktive medlemmer.

”Vi har en erfaring der gør, at det faktisk er gået overraskende godt. Vi har ikke mødt den store mur, kun nogle små bump på vejen, som vi let har bevæget os henover. Det største irritationsmoment er holdningen blandt danske distributører, der stiller krav til at vores priser skal holdes kunstigt oppe. Konkurrencen er benhård og vi ønsker at servicere kunderne med kvalitetsprodukter til lave priser. – Peter Sønderby-Wagner, founder Luxplus.dk”

Luxplus er ikke kun vokset i antal medlemmer, de har endvidere udvidet antallet af ansatte til 5 personer, hvoraf der er blevet ansat en svensk medarbejder i forbindelse med lanceringen af Luxplus.se.

”Udviklingen indenfor Luxplus er progressiv og vi ønsker at differentiere os på pris, i det god service, kort leveringstid, billigt fragt m.m. efterhånden er en del af det at drive en onlineshop. Vi ønsker at tiltrække flere medlemmer ved hjælp af online markedsføring og sociale medier, men er også i gang med at forhandle samarbejdsaftaler, som jeg endnu ikke kan løfte sløret yderligere for. – Peter Sønderby-Wagner, founder Luxplus.dk”

Luxplus har valgt at outsource deres varelager, både varemodtagelse, udsendelse og returhåndtering, for at fokus hos medarbejderstaben består i indkøb, marketing og salg.

Et godt råd med på vejen:

Start med en plan der er ambitiøs og tvinger dig til at udfordre dig selv. Undgå et hobbybetonet projekt, hvor f.eks. varegruppen er din store interesse. Vi er i luxplus 100% datadrevne. Vi har ingen forkærlighed for vores produkter – vi udvider sortimentet løbende i små mængder og først når vi ved, hvad der sælger – køber vi stort ind. Men vi er ligeglade med om, det er en Mascara til 9 kr. der sælger, eller en Dior til 169 kr.

Tænk stort og ansat hurtigt, eller outsource, så du fokusere på dine stærke sider og ikke skal bruge tid på dine mindre stærke. – Peter Sønderby-Wagner, founder Luxplus.dk”

Vi hos Shopsonline glæder os til at følge Luxplus’ ekspansion og udvikling.

Skrevet af

10 kommentar

  1. jytte.andersen@privat.dk'jytte Andersen said:

    Jeg ønsker ikke længere at være medlem af lux plus.så venligst afslut mit abonement nu
    Der er trukket 89 kr. i de sidste 2 måneder det må slutte med denne opsigelse
    venligst jytte

  2. kuleha30@gmail.com'Lene Hansen said:

    jeg sender hermed min udmeldelse, havde ikke læst handelsbetuingelserne igennem er ikke intereseret i medlemskab Customer number: 177073

  3. bittenbech1958@gmail.com'Bitten Bech said:

    Jeg opsiger pr. 30. Juli 2016 mit medlemskab af Luxplus jævnfør jeres handelsbetingelser.

    Min opsigelse er ligeledes foretaget på jeres hjemmeside, så der skal IKKE trækkes penge fra min konto i fremtiden overhovedet.

    Slet venligst alle data om mig hos jer! Tak.

    Bekræft venligst min opsigelse.

    med venlig hilsen
    Bitten Bech

  4. Larsen.frank@hotmail.com'Frank Thorbøll Larsen said:

    Hej med jer I små net svindlere,

    Jeg er også blevet fuppet for x antal måneder gange 89 kr. ser jeg på mit kort her i aften. Det tyder på at I opererer med såkaldt passiv accept, hvilket mig kendt er ulovligt. Jeg er meget utilfreds med at have købt noget jeg ikke engang kan huske, og så siden betale mange penge i abonnement jeg ikke direkte har accepteret.

    I må framelde mig abonnementet med det samme. Yderligere kan jeg oplyse at jeg vil have mine penge tilbage. Alle pengene – og det I måtte have tjent det skal jeg have retur.

    Med venlig hilsen

    Frank Larsen

  5. nilsryge@gmail.com'Nils Ryge said:

    ej med jer I små net svindlere,

    Jeg er også blevet fuppet for x antal måneder gange 89 kr. ser jeg på mit kort her i aften. Det tyder på at I opererer med såkaldt passiv accept, hvilket mig bekendt er ulovligt. Jeg er meget utilfreds med at have købt noget jeg ikke engang kan huske, og så siden betale mange penge i abonnement jeg ikke direkte har accepteret.

    I må framelde mig abonnementet med det samme.

  6. nilsryge@gmail.com'Nils Ryge said:

    Hej med jer I små net svindlere,

    Jeg er også blevet fuppet for x antal måneder gange 89 kr. ser jeg på mit kort her i aften. Det tyder på at I opererer med såkaldt passiv accept, hvilket mig bekendt er ulovligt. Jeg er meget utilfreds med at have købt noget jeg ikke engang kan huske, og så siden betale mange penge i abonnement jeg ikke direkte har accepteret.

    I må framelde mig abonnementet med det samme.

Top