Arkiver

E-handel

Organic Basics går online efter succesfuld Kickstarter kampagne

Forbrugerne har talt – nu kan alle mænd købe økologisk undertøj på abonnementsservice. Drengene bag det kulturrige agentur Culture Works, startede tilbage i 2013 en Kickstarter Kampagne for at realisere drømmen om lækkert og let tilgængeligt undertøj til mænd på abonnementsservice. Slut med sløseriet, hos Organic Basics kan de økologiske underdele nu erhverves online. 

Organic Basics har nu været i gang siden efteråret 2013. Der er sket meget på det ene år – en Kickstarter kampagne, hvor forbrugerne har været med til at forme produktet og projektet, har gjort det muligt for iværksætterne bag at realisere deres vision om at udvikle de bedste underbukser i verden. Der er allerede solgt over 1000 par underbukser og strømper til mænd verden over, og succesen forsætter.

Hvad er der sket siden sidst?
”Vi er netop kommet os over den succesfulde Kickstarter-kampagne der blev funded med 200% Det var lidt overvældende! Nu har vi endelig fået pakket over 1000 par underbukser og strømper til mænd verden over; alt fra Juan i Mexico, til James i USA til Christian i lille Danmark. Netop alle disse tidlige backers har virkelig fortjent lidt ekstra forkælelse og en oplevelse ud over det sædvanlige, da de har spillet en essentiel rolle i at få skudt gang i Organic Basics!” Alexander Christiansen, medstifter af Organic Basics. 

Læs også: Organic Basic, verdens bedste undertøj

“Foruden at få afsluttet hele Kickstarter aspektet har vi arbejdet intenst på at udvikle på produktet. Vi har været i tæt korrespondance med vores leverandører hvor vi i samarbejde har fået højnet kvaliteten yderligere på slutproduktet. En enorm spændende proces der har ført til virkelig gode resultater og ikke mindst interessante fremtidige features- som vi desværre ikke kan afsløre for meget af nu.” Alexander Christiansen, medstifter af Organic Basics.

Bæredygtighed ind til benet
Iværksætterne bag Organic Basics har fra start ønsket at lægge et stort fokus på bæredygtighed i både produktionen, produktet og købsprocessen. Bæredygtigheden kommer til udtryk igennem miljøcertifikater og fabrikken i Indien, der producerer undertøjet er drevet af vind- og solenergi. Der bliver brugt økologisk bomuld, hvilket betyder, at der både er vandbesparelse i dyrkningen af bomulden og samtidig ingen brug af kemikalier. Bæredygtighed er dermed det bærende koncept for Organic Basics.

”Det er vigtig for os, at bæredygtighed er gennemgående i vores koncept fordi, vi mener, det er vigtigt som moderne virksomhed at tage et ansvar, især når det kommer til tekstilindustrien. Vi vil gerne være forgangsmand for at ændre tekstilindustrien til at blive mere bæredygtig,” udtaler Christoffer Immanuel, der er medstifter af Organic Basics.

Det har aldrig være nemmere
Nye undersøgelser viser, at mænd gennemsnitligt beholder deres underbusker i op til syv år og at mænd generelt sløser med udskiftningen af undertøj. Det i sig selv kan siges at være imponerende, men muligvis ikke det, man i bund og grund ønsker, hverken for sig selv eller kvinden i ens liv. Med Organic Basics er dagene med gammelt og slidt undertøj i alle regnbuens farver talte. Organic Basics anskaffes på abonnementsbasis, der skal sørge for, at der altid er friske forsyninger af undertøj i et helt enkelt og sort design.

”Vi har med Organic Basics gjort det super enkelt og gennemskueligt at købe nyt undertøj. Vi mener, at det skal være nemt og smertefrit at kunne gå i sit ynglings undertøj hver dag, derfor har vi skabt en abonnementsordning, der gør, at man efter ønske hver måned eller kvartal, kan få leveret det bedste økologiske undertøj lige til døren,” fortæller Alexander Christiansen

Organic Basics til enhver mand
Organic Basics bruger ikke dyre supermodeller, og det er heller ikke dem, de ønsker at sælger deres undertøj til. Det er derimod den moderne mand, der sætter pris på kvalitet, komfort og god service. Derfor har de valgt at lave en kampagne uden modeller, der idealiserer mandekroppen, men sætter i stedet fokus på mænds mangfoldige udseende og udtryk.

Se videoen her da drengene gæstede Go Morgen Danmark tilbage i foråret 2014.

1 kommentar

Skriv et svar