SEED Capital investerer i svensk startup Tailify

SEED Capital investerer i svensk startup og lokker founderne til Danmark. Det er en unik historie vi kan bringe her til morgen og det er ikke noget der er sket før.

Tailify, som SEED Capital har investeret, i sælger influencer marketing på visuelle sociale medier. Gennem Tailify får brands mulighed for at kommunikere gennem personer, som har stor indflydelse på netop deres målgruppe.

Rykker til Danmark

Tailify giver brands en ny mulighed for at starte og kontrollere trends samt opbygning af kendskab og loyalitet. Dette sker i en kontekst som målgruppen har stor interesse i.

”Det er svært at finde de helt rigtige influencers uden indgående kendskab til markedet, og samtidig er det næsten umuligt at måle på effekten, med mindre den tekniske viden og de rette værktøjer er til stede. Med Tailify har vi lavet en one-stop-shop løsning inden for influencer marketing. Vi både udarbejder, distribuerer og måler på visuelle kampagner, typisk i samarbejde med kundernes mediebureau,” udtaler Frederik Segerby, CEO hos Tailify.

Det er fem unge entreprenante svenskere, som står bag virksomheden Tailify. De har rykket teltpælene op og er flyttet fra Sverige til Danmark. De unge svenskere vil i fremtiden være at finde i det københavnske startupmiljø.

Modtager millioninvestering fra SEED Capital

Tailify har nu modtaget en millioninvestering fra venturefonden SEED Capital, som ser et stort potentiale i det fremadstormende startup.

”Vi overtalte Tailify til at flytte virksomheden til Danmark for at blive en del af vores portefølje. Vores erfaringer og netværk vil vi bruge til at hjælpe dem med at sætte endnu mere turbo på væksten, og til at skalere virksomheden, som har globale ambitioner. Omvendt vil det danske startup miljø nyde godt af endnu en tech-startup med store ambitioner og globale vækstmuligheder,” udtaler Helle Uth, Investment Manager hos SEED Capital.

Talify har allerede lukket aftaler med Disney, Marc Jacobs og Unilever og er med denne investering klar til at erobre endnu flere kunder og sætter sig på området indenfor influence marketing

Men hvad siger det danske startup miljø til offentlige penge nu begynder at investere i svenske startups frem for danske. Er det et problem? Og om det er en tendens, vi kommer til at se fremover bliver interessant at følge. Men velkomman till!

Skrevet af

4 kommentar

  1. simon@paag.dk'Simon Paag said:

    Jeg ser det personligt ikke som noget problem at svenske virksomheder bliver støttet af danske kroner, specielt set ud fra det perspektiv at SEED har fået virksomheden til at flytte til Danmark. Ud fra et samfundsmæssigt synspunkt skal startups bidrage med langsitet vækst og udvikling i DK, men også skabe jobs på den korte bane. Man må antage at en svensk virksomhed der flytter til Danmark vil skabe jobs. Godt gået til Tailify og godt spottet af SEED Capital.

  2. Daniel G.F. Laursen said:

    Hej Simon
    Tak for kommentaren. Jeg ser det heller ikke som noget problem i et enkeltststående tilfælde, men hvis det bliver en tendens så synes jeg det er en udvikling som jeg personligt synes er forkert. Jeg kan godt se pointen i at hvis en virksomhed flytter til Danmark så skaber den også jobs i Danmark, det kunne man tro. Men i dag hvor ansatte ikke behøver at have et fysisk kontor så kan disse jobs ligeså godt ryge til Brasilien, Syd Afrika eller måske Sverige. Her vil stifterne helt sikkert (eller har helt sikkert) have kandidater i deres netværk, og nu hvor de er fra Sverige så skulle man også formode at deres primære netværk kommer herfra. Men jeg krydser selvfølgelig stadig fingre for at det går dem godt.

  3. Pingback: Denmark's SEED Capital Invests in Swedish Startup Tailify - Øresund Startups : Øresund Startups

  4. Pingback: App mod tandlægeskræk får millioninvestering fra flere sider - Trendsonline.dk

Top