Mette Lykke fortæller: Ambassadører skal lede Endomondo til true exponential growth

Vidste du, at Endomondo’s CEO troede, at hun skulle være journalist? Og at hun har haft en hjemmeside med malerier, som hun selv har malet? Se vidoen med den danske iværksætter Mette Lykke, som har drevet Endomondo op til 26 mio. brugere over de sidste syv år.

Endomondo_Mette LykkeTidligere på måneden, kunne du lytte til Mette Lykke til Startup Grind Copenhagen og en times interview om både virksomheden og om co-founderen selv.

At være kvinde i en mandeverden

Man kommer ikke uden om spørgsmål, der retter sig mod, at hun er kvinde i et endnu mandsdomineret fag – både som iværksætter og som leder. Her fortalte hun blandt historien om deres første forsøg med marketing til Mobile World Congress i Barcelona.

En situation hvor der var næsten ingen kvinder. Med mindre de var hyret som flyer-piger. I deres stand stod de fem-seks Endomondoer med flyers, inkl. Mette Lykke, som konsekvent blev forvekslet med en hyret flyer-pige.

Efter den første dag besluttede Endomondo teamet, at lave nye navneskilte; “Small names, BIG titles”.

True Exponential Growth er næste skridt

Vidste du, at Endomondo har fået styr på deres forretningsmodel? Se den helt korte video, hvor Mette Lykke fortæller, at de nu har omkring 26 mio. brugere, en forretningsmodel der virker, og at de nu går efter true exponential growth.

Skrevet af

Læs også

Top