Calendize og Superligaen skaber socialt fankoncept

Den danskudviklede kalender-app Calendize gør det muligt for sportsfans over hele verdenen, at følge deres favorithold. Nu er virksomheden klar med sit nyeste tiltag. Af Louise Johansen.

Siden Calendize tidligere på året indledte et samarbejde med Superligaen, har de to partnere skabt et tiltag, der skal styrke fodboldtilskueres interesse for at komme ud og opleve kampene på stadion – også når favoritklubben spiller på udebane.

 ”Calendize-bussen giver såvel nye som gamle fans mulighed for at komme til udvalgte udebaneopgør med manér og tilbyder en helt særlig oplevelse med stand-up comedy, konkurrencer, sponsorgaver og andre overraskelser på turen.” fortæller Jacob Beckmann, stifter af Calendize.

Businitiativet får sin første afgang den 23 november, hvor AaB-fans transporteres til kampen mod FC Midtjylland. Fans kan gennem lodtrækning vinde billetter, hvis de blot ’calendizer’ de ture som bussen kører ud til.

Læs også: Calendize vil erobre 500 mio. inkarnerede fodboldhjerter

Udenlandske klubber viser interesse

Calendize har til at begynde med stræbt efter, at få hele den danske fodboldverdenen tilknyttet, og efter Superligaaftalen ser dette ud til at lykkes.

”Efter samarbejdsaftalen med Superligaen er udenlandske klubber begyndt at rykke på sig og vi forventer snart at Jacob Beckmannkunne offentliggøre samarbejde med en italiensk Serie A klub og en Premier League klub,” siger Jacob Beckmann.

Der er sket meget i Calendize siden den spæde start, og med fremgang kommer udvikling. App’en har hidtil kun kunne bruges af fodbold-fans, men nu kan den snart bruges af et bredere publikum.

”Calendize’ vision handler om mere end sport og fodbold. Vi ønsker at skabe den ultimative platform til at oprette og dele kalendere og begivenheder, men i stedet for at skyde bredt fokuserer vi på, at skabe en god brugeroplevelse for udvalgte segmenter og så vokse herudfra.lyder det fra Jacob Beckmann.

Læs også: 6000 danskere elsker fodbold – og Tonsser

Ny kapital til vækst

I form af nye tiltag og udvikling, er udsigten til nye investorer også vokset.

”Calendize er ved at forberede sig til at “skifte gear” og vokse hurtigere. I den forbindelse er behovet for en større finansieringsrunde rykket tættere på og vi er derfor aktuelt i dialog med investorer og superiværksætterprofiler, som kan hjælpe os videre i denne proces,” siger Jacob Beckmann.

Calendize fik tidligere på året også Nicklas Bendtner med på holdet som investor og ambassadør for projektet.

 

 

Skrevet af

Læs også

Top