Autobutler fik titlen: Årets bedste danske digitale iværksættervirksomhed

Autobutler har på blot fire år forandret den danske værkstedsbranche. I sidste uge fik internetplatformen EY-prisen som “Årets bedste danske digitale iværksættervirksomhed”, og med over 105.000 besøgende i november måned er prisen ikke ufortjent.

Virksomheden er en af Europas førende online markedspladser for bilreparationer, der efter kun 4 år har søsterselskaber i både Tyskland, England og Sverige, over 100.000 besøgende hver måned. Hvert år siden virksomhedens etablering i 2010 er omsætningen fordoblet, – og målet er at blive Europas største online markedsplads for bilreparationer i løbet af det næste år.

EY-prisen, som årets bedste danske digitale iværksættervirksomhed, kommer efter et år, hvor den danske iværksættervirksomhed har fået over 70 mio. kr. fra udenlandske investorer og opbygget et succesfuldt samarbejde med tyske eBay, der anvender Autobutler-data på sin tyske motorportal.

Læs også: Autobutler får investering på 43 mio. kr. af Index Ventures.

Modstand og revolution på et 65 mia. kr. stort marked

Autobutler.dk har hver måned tusindvis af kunder, som bruger tjenesten til at bedømme og finde et bilværksted. Autobutler tilbyder bilejere at få tre uforpligtende tilbud på konkrete værkstedsopgaver og har omkring 1.000 værksteder tilsluttet deres service. Med en millioninvestering tidligere på året kunne Autobutler speede yderligere op for at vinde markedet for bilreparationer i Europa – et marked med en samlet værdi på 65 milliarder kroner.

Men modstanden mod den digitale tids indtog i bilbranchen har dog været til at tage og føle på, som da brancheforeningen CAD opfordrede deres medlemmer til at boykotte AutoButlers service. Sagen endte i retten, hvor AutoButler fik rettens ord for, at CADs
opfordring var en grov overtrædelse af konkurrenceloven.

Læs hele artiklen på Trendsonline.dk her.

Skrevet af
Top