Arkiver

Kategorier

BusinessNyheder

Ny sammenligningsplatform bekriger det danske marked

En ny finansiel sammenligningstjeneste er kommet på markedet. Målet for stifter Martin Jørgensen, er at blive Danmarks svar på den London-baserede tjeneste Uswitch.com. Af Louise Løvendahl Johansen.

Det er blevet et hit med sammenligningsportaler i Danmark. Vi kan eksempelvis finde den billigste forsikring hos findforsikring.dk, eller det billigste byggematerialer hos Nooda, og trenden synes kun at tage til.

I sommer kunne vi introducere sammenligningsportalen Samlino, hvor forbrugere eksempelvis kan finde det billigste banklån i Danmark. Nu vil Martin Jørgensen og co. give Samlino og andre sammenligningstjenester kamp til stregen med deres nye finansielle sammenligningstjeneste Mikonomi.

“Vi vil være størst i Danmark”

Mikonomi er stiftet primo september 2014, og sammenligner lån fra forskellige banker i Danmark.Martin Jørgensen

”Vores formål er at give forbrugeren større gennemsigtighed på finansielle produkter,” forklarer Martin Jørgensen, som er Business Development Executive og stifter af Mikonomi.

Mikonomi har et helt specifikt mål: at blive Danmarks svar på Uswitch.com.

”Vi mener virkelig, at vi har kompetencerne til at blive Danmarks førende sammenligningssite. Vi har nogle særdeles fordelagtige konkurrencemæssige fordele, vi kan udnytte,” siger Martin Jørgensen.

Hvilke konkurrencemæssige fordele Martin Jørgensen taler om, vil han ikke afsløre.

Fra forbrugslån til world domination

Mikonomi er startet blødt ud, med at tilbyde forbrugslån-sammenligninger til forbrugere. Men virksomheden har ingen intensioner om at stoppe her. Den kommende tid vil der blive udviklet drastisk, siger Martin Jørgensen.

”Vi er relativt nye, så derfor figurerer der kun sammenligning af forbrugslån på siden pt. I januar tilføjer vi følgende produktgrupperne pension, forsikring, billån, kreditkort, bredbånd, mobilabonnementer, A-kasser og investeringsprodukter,” remser medstifteren op.

Mikonomi har for nylig indgået samarbejde med surveysitet SurveyBee, hvor forbrugere kan tjene penge ved hjælp af markedsundersøgelser. Endvidere fortæller Martin Jørgensen, hvordan Mikonomi adskiller sig især fra sammenligningstjenesten Samlino.

“Et af områderne, hvorpå vi adskiller os fra sitet Samlino, er, at vi ikke har taget imod ekstern kapital, hvilke gør det lettere for os at sætte forbrugeren før indtjening. Derudover har vi mange strategiske partnerskaber på plads, og kan således, på sigt, tilbyde sammenligning af mere end 60 produktkategorier i flere lande, hvor det giver mening for brugeren. Vi har planlagt en massiv investering i platformen gennem 2015, hvor de nye produktkategorier løbende vil blive lanceret”, forklarer han.

Læs artiklen om Samlino her.

Mikonomi