Miinto.dk hentede omsætningen hjem i december

2014 har været et fremgangsrigt år, især når det kommer til danskernes IT-anvendelse, som har resulteret i en eksponentiel fremgang i dansk e-handel såvel som brugen af sociale medier. Dette mærkede Miinto i stor grad, da de i december måned oplevede den hidtil største årlige vækst med deres julesalg. 

Miinto.dk kan ikke defineres som en traditionel webshop, men nærmere en markedsplads, der rummer mere end 1.100 butikker rundt om i Skandinavien. Miinto og hele modebranchen har de seneste år været præget af særligt hård konkurrence på hjemmemarkedet – især online. På trods heraf har miinto.dk formået at holde den budgetterede årlige vækst, grundet deres populære TV kampagne i december måned, hvor de har opnået en indtjeningsvækst på mere end 300% i forhold til sidste år. Det er den største årlige vækst hidtil for en julekampagne.

I samarbejde med bureauet, UncleGrey lykkedes det miinto.dk at skabe en TV kampagne, som har medvirket til en enorm vækst i julemåneden.

“Ingen tvivl om at vi er glade og stolte over den fremgang, vi her har fået – ikke mindst fordi vi har formået at holde bundlinjen intakt. Vi har sammen med UncleGrey og TV2 i vores kampagner fokuseret på et godt kreativt output, der fungerer på alle platforme samt en skarp målretning af vores budskaber til vores kunder. Men der er ingen tvivl om at konkurrencen kun vedbliver med at være hårdere inden for vores branche, så vi er allerede videre og i fuld gang med at prøve at blive endnu bedre’. Fortæller Adm. direktør for miinto.dk, Konrad Kierklo.

Den positive udvikling kan ifølge Kierklo også tilskrives de andre store kampagner, som blev igangsat i fjerde kvartal. Først blev Nørreport station i København omdannet til Danmarks største virtuelle tøjbutik i en periode på 14 dage og siden lancerede miinto.dk føromtalte TV-kampagne på TV2.

‘En væsentlig del af vores omsætning for året kommer historisk set i Q4, og vi besluttede fra årets begyndelse, at vi ville fiske, når der var flest fisk at fange. Det lyder måske banalt, men det har fungeret. Grundet det øgede tryk og synlighed i hele Q4 har vores december kampagner også vist sig langt mere effektive end forventet. Og så har det kreative indhold og koncept i høj grad performet – vores bureau, UncleGrey og ikke mindst TV2, har været uvurderlige partnere i forløbet’, udtaler Kierklo.

Tæt på 40 millioner besøgte miinto i 2014. Omsætningen forventes at overstige 300.000.000 DKK. 1500 fysiske modebutikker er tilknyttet platformen på tværs af Skandinavien og Holland, og med mere end 100.000 produkter online placerer miinto sig blandt de største modesites i Europa.

Skrevet af

Top