Noisli er Starbucks’s Pick of the Week

Startuppet Noisli var sidste efterår en del af Startupbootcamp Mobile acceleratorprogrammet her i København. De er nu blevet udvalgt af Apple og Starbucks som Starbucks’s Pick of the Week og vil være tilgængelig som gratis download i alle Starbucks butikker i USA og Canada hele ugen. Af Tina Søndergaard

Det fortæller CEO og stifter af Noisli, Stefano MerloNoisli har lavet et program som forbedrer arbejdsmiljøet, ved at etablere et optimalt lydniveau. Problemet i mange åbne kontorlandskaber er at lydniveauet er for højt og derfor distraherer medarbejderne og bryder koncentrationen. Omvendt er det bevist at total stilhed heller ikke er befordrende for koncentration og effektivitet. Derfor findes Noisli nu.

Noisli etablerer et lydtæppe, som enten er befordrende for produktivitet eller afslapning, på det niveau som forskning har vist er optimalt. Det kan være lyden af at være i en skov eller ved stranden, et regnvejr eller et knitrende bål.

Læs også: DEMO DAY gav publikum sceneshow og startups med resultater

Relancering giver gratis adgang til nye features

Startuppet gik i luften i 2013 og har siden da arbejdet på at skabe et optimalt produkt. I februar relancerer virksomheden deres hjemmeside med en række nye features, som er gratis tilgængelige for brugerne.

Blandt de nye features er muligheden for at skabe spillelister der kan gemmes og deles med andre brugere. Det bliver også muligt at time lydtæppet, så der bliver automatiske påmindelser om at holde pause i arbejdet.

Og startuppets potentiale er altså ikke gået Apple’s næse forbi. Så skulle du komme forbi en Starbucks i USA eller Canada den næste uges tid, vil du altså kunne downloade Noisli’s app gratis og få arbejde fra hånden som aldrig før.

Læs også: Erhvervsledere kan blive de nye business angels

 

Læs også

Top