Marts’ 5 friske fra indbakken

Trendsonline redaktionen bliver hele tiden kontaktet af nye spændende startups. Faktisk er der så mange nye startups, at vi har svært ved at følge med. Derfor samler vi hver måned en god håndfuld startups, som er havnet i vores indbakke i månedens løb, som vi lige er nødt til at fortælle jer om. Af Tina Søndergaard

 

CharterMii vil sende dig billigt på charterferie

To erfarne rejsekonsulenter og en IT-specialist har sat sig for at give danskerne et bedre overblik over de mange rejsetilbud, der findes, når man skal booke sin ferie.

I februar slog de dørene op for CharterMii, som skal spare danskerne for en masse tid og besvær med at finde drømme-charterrejsen til den rigtige pris.Chartermii logo

“Alt, man skal gøre, er at sende en gratis forespørgsel til os, med de ønsker man har til sin ferie, og så sørger vi for resten. Ud fra forespørgslen kontakter vi de forskellige rejsebureauer, indhenter tilbuddene, og i løbet af to dage vender vi tilbage med de tre bedste tilbud, og på den måde sparer vi folk en masse tid, når de skal booke deres drømmeferie,” fortæller CharterMiis stiftere Jesper Lajer og Niclas Hornum.

Det var de to rejsekonsulenters egen erfaring med uoverskuelige og tidskrævende søgninger på de forskellige rejsebureauers hjemmesider, der gav dem ideen til at starte CharterMii. De tog kontakt til it-specialist Jørgen Due Andersen, og så var startuppet en realitet.

Startuppet har allerede etableret samarbejdsaftaler med over ti rejseselskaber og arbejder derudover sammen med Billund Lufthavn.

Monso

Monso er en ny mobilbetalingsløsning udviklet specielt til barer og værtshuse. Appen downloades til telefonen, og man logger ind med Facebook. Derefter kan man bestille og betale drinks via en sikker forbindelse.

Monso sikrer både, at kunderne slipper for besværet med kontanter eller kreditkort, og at bartenderen slipper for at skulle håndtere store pengemængder. Samtidig har appen en social feature, der forbinder dig med andre brugere.

Bag appen står Anders Boserup Lauritsen, som med sit andet startup Studenterbolaget vandt “Best of Best ’11” og Christian Blicher Hollbaum, som er en erfaren iværksætter og it-specialist.

Spontan

Spontan er en app, der giver brugere i Aarhus adgang til spontane oplevelser lige fra en omgang massage til en eksklusiv køretur i din drømmebil.

Oplevelserne kan maksimalt bookes en uge i forvejen, og den korte frist giver brugerne adgang til nogle ekstraordinære priser, fordi der ofte er tale om pladser der ellers ikke ville være blevet solgt. Man køber oplevelserne direkte i appen og bruger sin kvittering som adgangsbillet.

Bag appen står tre unge iværksættere der allerede har en del erfaring med iværksætteri. Medstifter og CTO Niclas Hedam har for eksempel arbejdet for Amino.dk og er CEO for Frax.dk. Udover Niclas Hedam består teamet af medstifter og CEO, Rehmi Kristensen og medstifter og marketingansvarlig Martin Nørgaard Klausen.

Se Spontans koncept forklaret her: 

Codex

Codex er en app, der gør det muligt at købe og sælge brugte studiebøger helt enkelt via mobilen. Man logger bare ind mad Facebook, scanner bogens stregkode, og så har man sat bogen til salg uden at skulle indtaste informationer manuelt.

Som køber, der skal bruge nye studiebøger til næste semester, giver appen mulighed for at søge i de bøger der er til salg, og kontakte sælger i appen via en chatfunktion.

Appen blev tilgængelig i itunes i marts måned.

Wolf og LetsHelp

-Og så skete det igen!

To identiske startups lancerer samtidig. Denne gang var det tale om to sms-services baseret på den amerikanske succes Magic med sloganet: “We’ll get you anything you want, as long as it is not illegal.”

Den ene platform hedder LetsHelp og lige som Magic, fungerer den ved hjælp af et mobilnummer, som kunder sender sms’er til med det, de har brug for lige fra en kold cola til en romantisk gave til kæresten til det der er meget værre – kun loven sætter grænser. Folkene bag LetsHelp sørger derefter for, at kunden får det, der bliver efterspurgt og bliver betaling via en mobil betalingsløsning efter kundens valg.

LetsHelp er ejet af aahusianske Rebel Marketing.

Den anden platform hedder – eller rettere hed – Wolf og gjorde nøjagtigt det sammen som beskrevet ovenfor. Denne udgave blev udviklet og kørt af københavnske Founders.as i en uge, hvorefter de lukkede ned for servicen igen, for at se om servicen kan integreres i et eksisterende koncept.

Folkene bag LetsHelp og Wolf er nu i dialog om den videre udvikling af servicen.

Du kan læse mere om hvad Founders.as lærte af at drive en sms-butler i en uge her.

Læs også

en kommentar;

  1. Pingback: Julis 5 friske fra indbakken | Trendsonline.dk

Top