Danmarks største dagligvarevirksomhed vil nu udfordre giganterne inden for kosmetik, hårpleje og skønhedsprodukter med etablering af ny webshop under navnet coop.dk. Af Sisse Melsen
Hos Coop.dk vil man tilbyde danske forbrugere kendte mærkevarer til markant lavere tilbudspriser, end der er på markedet i dag.
”I dag sælges de fleste mærkevarer indenfor skønhedsområdet uden større priskonkurrence hos ganske få udbydere i fysiske butikker. Det vil vi lave om på,” siger kategorichef Helle Stenbak, coop.dk
Midlerne til at erobre markedet er markant lavere priser end i de fysiske butikker og et større vareudvalg i sortimentet for de udvalgte mærker end i de fleste netbaserede butikker.
Satsningen sker som led i Coops ambitiøse satsning på at fordoble sin omsætning på nettet, der i dag er på et tre-cifret million-beløb. Kvinden i spidsen for Coops satsning, Helle Stenbak, har mange års erfaring i at sprænge traditionelle systemer. For cirka 25 år siden var hun med til at etablere butikskæden Parfume Discount, der brød stormagasinernes dominans på markedet med en helt anden og langt lavere prissætning.
Coop.dk/Skønhed bliver en del af Danmarks største ”Click & Collect” løsning hos Coop, hvor kunderne kan bestille varerne til fri levering til en af de 700 butikker i Kvickly, SuperBrugsen og Dagli´Brugsen ved bestilling for over 400 kr. Her kan kunderne også gratis returnere varerne. Varerne kan desuden leveres direkte til kundens bopæl. De 1,4 million medlemmer af Coop får point på køb her på samme måde som i de fysiske butikker og kan altid betale deres køb på coop.dk med deres point, helt eller delvist.