Sammenlign din performance med andre europæiske netbutikker

E-handlen stiger og det gør antallet af nye spillere på markedet også. Derfor tilbyder FDIH nu, at du kan sammenligne dig med andre virksomheder i din branche på internationalt plan.

Med stigende e-handel følger også stigende konkurrence, især fra udlandet. Ifølge FDIH e-handelsanalyse var op mod 32 % af indkøbene på nettet i 2014 foretaget i en udenlandsk netbutik. Med Ecommerce Benchmark vil du kunne sammenligne din e-handel med internationale butikker, og finde ud af om der er afgørende områder i din forretning, hvor fokus skal være anderledes. Alle data er anonyme, og kan ikke kobles til din virksomheds navn. Det er FDIH og den europæiske interesseorganisation Ecommerce Europe, som står bag projektet.

Ecommerce Benchmark giver dig en rapport med op til 21 KPI’er. Har du ikke data på alle 21 KPI’er, kan du sagtens bruge benchmarken alligevel. Du indtaster de KPI’er, som du har informationer på, og får det samme antal retur i din rapport. Indtaster du 10 KPI’er, får du altså en rapport med 10 KPI’er.

Eksempler på KPI’er, som kan findes i benchmarken, er konverteringsrate, cost per click (CPC), cost per order (CPO), basket abandonment rate og ordrestørrelse.

Rapporten vil give indsigt i fire områder af ens e-handel, efter indsendelse af data:

    • Hjemmeside: Trafik til dit site og trafikkilder, konverteringsrater, page views, bounce rate, besøgstid osv.
    • Finans: Data om gennemsnitlige transaktionsomkostninger, omkostninger til ITC, fulfillment per ordre, budgetallokeringer osv.
    • Organisation: Fokus på e-handels-afdelingens placering i organisationen, antal fuldtidsmedarbejdere (FTE), osv.
    • Innovation: Fokus på innovation, planer for innovation og budgetallokering til innovation i din virksomhed osv.

FDIH er det danske hovedsæde for Ecommerce Benchmark og tilbyder værktøjet for at give danske e-handlere mulighed for at forstå egne styrker og svagheder i forhold til konkurrenterne. 797 virksomheder deltager allerede i Ecommerce Benchmark, som er velegnet for både B2C – og B2B virksomheder.

Kilde: FDIH

Skrevet af

Læs også

Top