Ticket2Travel vil konkurrere på kundeservice for flyrejsende

Aflys flyrejsen ned til 24 timer før afgang og få op til 90 procent af pengene tilbage uden bøvl. Sådan lyder budskabet fra Bjarke Finlov, kommerciel chef i Ticket2Travel – et nyt dansketableret rejsebureau.

Af Josefine Maria Hansen

Ticket2Travel er et nyt dansketableret rejsebureau, der vil gøre op med den generelle tendens inden for lavpris-rejsebureauer, hvor det kan være svært at få sine penge refunderet i tilfælde af aflysning. De vil i stedet give deres kunder mulighed for at aflyse helt ned til 24 timer før afrejse og få op til 90 procent af pengene tilbage.

”Hos de fleste flyselskaber er sandsynligheden for at få pengene tilbage, hvis du ikke har mulighed for at rejse, næsten lig nul. Også selvom du har betalt ekstra-ekstra meget for en ”afbestillingsforsikring”. Så skal du stadig både have lægeerklæring og tage højde for en lang række forhold,” lyder det fra Bjarke Finlov, kommerciel chef i Ticket2Travel.

Hans pointe er, at salg af flybilletter på nettet udelukkende konkurrerer på at have den laveste pris ved at fjerne al service, og det kan gøre det alt for dyrt for forbrugerne, hvis de uventet bliver tvunget til at aflyse deres flyrejse.

Få op til 90 procent af dine penge refunderet
Ticket2Travel vil derfor tilbyde deres kunder at få op til 90 procent af deres penge tilbage, hvis de ikke kan tage afsted som planlagt. Det eneste krav er, at de aflyser senest 24 timer inden afgang.

Udregningen er baseret på at kunderne betaler et ekstra gebyr på fem procent af billetprisen, der ligges oven i den samlede pris. Har man eksempelvis købt en flybillet til 5.000 kroner, betaler man 250 kroner i gebyr for sin fortrydelsesret, så billetten i alt koster 5.250 kroner. Vælger man at benytte sig af sin fortrydelsesret, koster det yderligere 250 kroner i selvrisiko. Det vil sige, at kunden får 4.750 kroner tilbage, uanset grunden til aflysningen.

“Indtil videre er det en god forretning for os. Kunderne efterspørger den ekstra service. Det er jo et problem vi alle kender til. Folk går fra hinanden og vil ikke rejse sammen, eller sønnike er dumpet til eksamen, og skal op igen kort tid efter, hvor rejsen var planlægt. Det er også sket før,” lyder det fra Bjarke Finlov.

Ifølge Bjarke Finlov er fortrydelsesretten en naturlig del af konceptet bag Ticket2Travel, der i modsætningen til andre online services satser på at give kunderne den bedst mulige service sammen med billige billetter.

Kundeservice i højsædet
Kundeservice er altså topprioritet hos Ticket2Travel. Det er det, som de håber på at markere sig på markedet med. Og her satser de særligt på Trustpilot, som en megafon til nye kunder.

“Vi satser i høj grad på et medie som Trustpilot til at nå ud til nye kunder og markere os på markedet. Her kan kunderne dele deres, forhåbentligt positive, oplevelser med os som rejsebureau og give os gode anmeldelser,” forklarer Bjarke Finlov.

Ud over tilbagebetalingservicen har Ticket2Travel også prioriteret gængs kundeservice højt, således at kunder altid kan ringe ind eller chatte, hvis de skulle have nogen spørgsmål.

“I stedet for at man skal ringe ind og sidde syv minutter i kø, kan man altså få øjeblikkelig betjening. Det er det, vi konkurrerer på – vores gode service og afbestillingsservice,” lyder det fra Bjarke Finlov.

Top