Det rette match eller ej? Tine Thygesen startede som marketingchef i Colego i marts i år. I går annoncerede hun sin opsigelse. For hende er det afgørende at identificere sig med virksomhedens værdier og have samme mål.
Colego er en attraktiv virksomhed. De giver tilbud fra fagfolk til at løse opgaver som eksempelvis tømrerarbejde. Colego startede i Greve i 2012 og havde i 2014 otte ansatte. Sidenhen er virksomheden vokset og har i dag 65 ansatte og dækker mere end 40 erhverv. Ekspansionen skyldes i høj grad en investering på 15 millioner kroner i marts fra Northcap Partners.
Selvom Colego er i vækst og er god på papiret, skriver Tine Thygesen i dag på sin blog “DARE, DO!”, at hun har sagt op hos Colego. Hun nåede at være ansat som marketingchef i cirka 7 måneder.
Læs også: Tine Thygesen er klar til nye eventyr
Tine skriver på sin blog, at beslutningen handler om værdier. For hende er det yderst vigtigt, at virksomhedens værdier er i tråd med hendes egne. Det var ikke tilfældet i Colego. Hun understreger, at man sagtens kan have forskellige værdier, og at nogle er tilfredse med det. Men for Tine er det nødvendigt, at man er enige om, hvilken vej man går og med samme værdier i rygsækken.
Hun fortryder ikke, at hun har været ansat i Colego. Da hun blev ansat, var det med henblik på at blive længe. For hende kan man være enige om værdier i teorien men ikke altid i praksis. Det fandt hun ud af under sin ansættelse i Colego, og hun valgte at følge sit hjerte og stoppe i virksomheden.
Vi har spurgt Martin Lavlund, Direktør i Colego, hvordan han forholder sig til Tine Thygesens beslutning, men han ønsker ikke at udtale sig om opsigelsen.
Tine Thygesen ender sit blog-indlæg med at skrive ”Be true to yourself”. Det, der giver mening for Tine Thygesen, er at være tålmodig og vente på, at det rette job dukker op. Hun tror på, at der findes et job derude, som er et bedre match for hende. Som hun skriver i sin blog: Det er vigtigt at vælge rigtigt!
Læs også: Everplaces deles i to og Tine Thygesen tager en pause
1 kommentar