Det København-baseret startup MusicSense har netop lanceret en end-to-end music discovery tjeneste. De har oveni købet også høstet et stærkt samarbejde med en gigantisk russisk telekommunikationsvirksomhed, som byder på 50 mio. potentielle brugere.
MusicSense har skabt en end-to-end musik discovery tjeneste, som er baseret på en ny algoritme. MusicSense er blot ét ud af mange startups, som har udfordret et ellers forsømt marked inden for musikbranchen. De er nu med til at sætte skub i det digitale musik streamings marked.
Intelligent tjeneste
Deres algoritme fungerer som en intelligent tjeneste, der crowdsourcer musik og matcher det med dine data. Denne tjeneste er integreret i et simpelt og intuitivt interface, så du nemt kan lytte til din yndlingsmusik uden selv at skulle lave playlists.
MusicSense analyserer blandt andet musikforslag fra 40.000 radiostationer, populært musik i dit land, dine data fra sociale medier og din adfærd på deres App.
“Tryk blot play, og så gør vores tjeneste resten af jobbet”, lover Olga Sklyar, CEO og medstifter hos MusicSense. Teamet bag MusicSense har et mål om at automatisere “identificer, søg og opdag”-fasen på musik streamings markedet.
MusicSense udbyder deres tjeneste B2B, men den kan også Downloades i Appstore her.
50 mio. potentielle brugere
Beeline har indgået et samarbejde med MusicSense om at tilbyde musiktjenesten “Beeline Wave”. Beeline er den tredje største telekommunikations virksomhed i Rusland, med i alt 55,7 mio. abonnenter. Virksomheden er et datterselskab af den Amsterdam-baseret virksomhed VimpelCom, som globalt har 218 mio. abonnenter i 14 lande.
På vej mod asiatisk marked
Startupbootcamp Mobile med Lars Buch i spidsen har været med til at udvikle MusicSense. Det har taget temaet over et års hårdt og fokuseret arbejde at udvikle tjenesten, og CEO Olga Sklyar er på nuværende tidspunkt i dialog med kunder på det Europæiske og Asiatiske marked.