Arkiver

IværksætterlivNyhederRekruttering

Trustpilot runder 500 medarbejdere

2015 har været et år med massiv vækst for danske Trustpilot. Funding på en halv milliard, nyt kontor i Berlin og en ekstra etage til New York-kontoret er bare nogle af milepælene. Vi har talt med administrerende direktør Peter Mühlmann om højdepunkter og udfordringer i året, der er gået.

For Trustpilot har 2015 været et godt år med mange højdepunkter. Virksomheden har fået en halv milliard kroner i funding i maj – deres hidtil største funding; en ekstra etage til deres New York-kontor, hvor der nu sidder 150 medarbejdere, og derudover åbnede de et nyt kontor i Berlin.

Desuden rundede de for nyligt 500 medarbejdere her i december måned.

Men 2015 har også budt på udfordringer. Den store vækst skabte nemlig akut behov rekruttering af nye talenter, og det er ikke altid let, når det skal gå stærkt.

Administrerende direktør i Trustpilot, Peter Mühlmann forklarer:

”Det er en kæmpe opgave at finde de rette talenter på de rigtige steder. Særligt når man skal have dem ombord hurtigt. Udfordringen ligger særligt i, at de skal forstå vores marked og forretning og derudover trænes i forskellige værktøjer og arbejdsmetoder,” siger Peter Mühlmann.

Den hårdeste nød at knække i 2015 har således også været at fastholde Trustpilots kerneværdier og virksomhedskultur. Det kan nemlig være svært, når så mange nye kommer til på én gang.

”Der er fare for, at kulturen forandrer sig, når så mange nye kommer til. Men det er vigtigt for os at holde fast i vores kerneværdier, selvom vi er fordoblet i størrelse,” lyder det fra Peter Mühlmann.

Deres løsning har således været at udvide deres såkaldte ’all hands’ møder i kantinen i Københavnerkontoret, så de 230 medarbejdere, der ikke sidder i København, er med på mødet virtuelt.

Desuden har Peter Mühlmann selv sørget for at prioritere at være til stede på de forskellige kontorer og bidrage til én fælles kultur.

Problemløsning på tværs af kontinenter
Med kontorer fordelt på 5 kontorer og flere kontinenter har endnu en udfordring i 2015 været, hvordan problemer løses internt i virksomheden. Noget de før i tiden løste over en kop kaffe. Peter Mülhmann forklarer:

”Vores løsning er, at vi engang imellem samler en gruppe medarbejdere fra forskellige afdelinger og kontorer og hiver dem ud af deres faste rutiner i to dage. Her skal de så arbejde intensivt på nogle konkrete problemer, vi står overfor og gerne bygge selve løsningen samtidig, hvis de kan. Det lyder simpelt, men det har været en stor succes,” forklarer Peter Mühlmann.

1 kommentar

Skriv et svar